Wiadomości

AMG GT R Roadster ma otwierany dach, ale bardziej niż na bulwar nadaje się na tor

Wiadomości 04.03.2019 205 interakcji
Piotr Szary
Piotr Szary 04.03.2019

AMG GT R Roadster ma otwierany dach, ale bardziej niż na bulwar nadaje się na tor

Piotr Szary
Piotr Szary04.03.2019
205 interakcji Dołącz do dyskusji

Idzie wiosna. A skoro tak, to jest to doskonały moment na zakup jakiegoś samochodu z otwieranym dachem. Jeśli Mazda MX-5 jest dla ciebie zbyt powolna a BMW serii 8 zbyt zwyczajne – oto Mercedes-AMG GT R Roadster.

Mercedes-AMG GT jest z nami od 2014 r. – najpierw pojawił się w produkcji jako Coupe, później jako Roadster (pomijamy 4-drzwiowe Coupe, które w praktyce nie ma zbyt wiele wspólnego z wersjami 2-drzwiowymi). Jak dotąd, najmocniejszą wersją otwartą była ta oznaczana literą C – GT C Roadster ma 557 KM. Najwidoczniej stwierdzono, że to już czas by do topowego GT R Coupe dołączyć model bez dachu.

Mercedes AMG GT Roadster

W efekcie powstał jeden z najbardziej dzikich roadsterów w historii Mercedesa.

GT R Roadster, podobnie jak Coupe, dysponuje 4-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 585 KM. Maksymalny moment obrotowy sięga równych 700 Nm. Za przekazanie napędu na tylną oś odpowiada 7-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa AMG Speedshift DCT.

Mercedes AMG GT Roadster

Pozwala to na uzyskanie osiągów niemal identycznych jak w wariancie ze stałym dachem – przyspieszenie do 100 km/h trwa tyle samo i zajmuje 3,6 s., natomiast prędkość maksymalna jest niższa o 1 km/h i wynosi 317 km/h.

To nie jest najlepszy możliwy wybór do powolnego objazdu bulwarów.

Oczywiście, nową wersję Mercedesa-AMG GT można wykorzystać i do tego, ale po co? Rzut oka na inne cechy konstrukcyjne i wyposażenie nie pozostawia wątpliwości – to ma być maszyna do jazdy po torach wyścigowych, autostradach czy krętych (i najlepiej szerokich) drogach lokalnych. Seryjny jest układ 4 kół skrętnych, aktywne poduszki silnika i skrzyni biegów czy też tytanowy układ wydechowy. Dorzućmy elektronicznie sterowany dyferencjał o ograniczonym poślizgu i zawieszenie zestrojone z myślą o torze, a będziemy mieli niemalże pełny obraz.

Mercedes AMG GT Roadster

Niemalże, bo trzeba tu jeszcze wspomnieć o aktywnej aerodynamice. W tym modelu jej działanie polega na wysunięciu spod przedniego zderzaka karbonowego dodatkowego, 4-centymetrowego elementu. Dzięki niemu uzyskano efekt przysysania się pojazdu do nawierzchni.

No i ten dźwięk… V-ósemki montowane w Mercedesach-AMG GT należą do najlepiej brzmiących na rynku. GT R Roadster nie jest tu wyjątkiem.

Mercedes AMG GT Roadster

Lepiej się pospieszyć ze zbieraniem funduszy na zakup.

Niemcy nie podali jeszcze ile ten samochód będzie kosztować. Zakładając różnicę cenową pomiędzy Coupe a Roadsterem na poziomie 52 tys. zł (taka różnica jest pomiędzy GT C Coupe a GT C Roadsterem), to model GT R Roadster powinien być dostępny za niespełna 860 tys. zł. Oczywiście – bez dodatkowego wyposażenia.

A pospieszyć się byłoby warto z tego względu, że powstanie ich tylko 750 sztuk. Całe szczęście, że jeśli nie zdążymy to będą jeszcze dostępne słabsze wersje. Ja zaoszczędziłem już na klamkę zewnętrzną, filtr oleju i dwie świece zapłonowe. Może zdążę.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać