Wiadomości

Bazowa Mazda 3 będzie miała 150 KM. Wersja 122 KM wypada z oferty

Wiadomości 19.12.2019 264 interakcje
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 19.12.2019

Bazowa Mazda 3 będzie miała 150 KM. Wersja 122 KM wypada z oferty

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk19.12.2019
264 interakcje Dołącz do dyskusji

Jeżeli dla kogoś 122 KM to za mało, ale nie chce kupować silnika Skyactiv-X, nowa strategia Mazdy bardzo go ucieszy. Od nowego roku wzrośnie moc podstawowego silnika w Trójce. Oczywiście, trochę wzrosła też cena. 

Dwie godziny temu oddałem testowy egzemplarz Mazdy 3 z silnikiem 2.0 Skyactiv-G o mocy 122 KM. Jeździło mi się nim dość zwyczajnie, co jest jego zaletą. Szybko się w niego „wjeździłem” i czułem się, jakbym miał Mazdę od kilku lat. Nic mnie nie denerwowało we wnętrzu ani w tym, jak ten samochód działa. No, może tylko silnik mógłby mieć tak ze 20-25 koni więcej. Niby jest w porządku, niby niczego mu nie brakuje… ale są sytuacje, w których chciałoby się mieć więcej mocy. Głównie dla komfortu psychicznego – że „pod nogą” jest jeszcze jakiś zapas.

Wtem!

Dowiedziałem się dziś podczas spotkania podsumowującego rok w Maździe, że model, którym jeździłem, za chwilę przestanie być już oferowany. Mazda 3 będzie od nowego roku oferowana albo z klasycznym motorem 2.0 Skyactiv-G o mocy 150 KM, albo ze 180-konnym, zaawansowanym technologicznie Skyactiv-X. Czyli moje życzenia zostały wysłuchane, choć jeszcze nie zdążyłem ich wypowiedzieć. Czy Mazda czyta mi w myślach?

Mazda 3 2.0 150 KM

Ceny wyglądają następująco…

Dotychczas, cennik Mazdy 3 Skyactiv-G zaczynał się kwotą 94 900 zł. Teraz najtańsza wersja (ale już z mocniejszym silnikiem) to wydatek 99 900 zł.

Jeśli chodzi o osiągi – poprzednia odmiana rozwijała 100 km/h w 10,4 s i mogła maksymalnie jechać 202 km/h. Nowa jest o 1,3 s szybsza, czyli osiąga setkę w 9,1 s. Z kolei jej prędkość maksymalna to 211 km/h.

Nowy silnik zawita też do CX-30.

Mazda CX-30 test 2019

Co ciekawe, w przypadku tego crossovera nie będzie zastępował wersji 122 KM. Pozostanie ona nadal w ofercie, a odmiana 150 KM po prostu uzupełni gamę. Cenowo: 122 KM od 101 900 zł, 150 od 105 900, a 180-konny Skyactiv-X od 113 900 zł.

150-konny silnik na pewno będzie hitem. W „Trójce” będzie stanowił zdecydowaną większość sprzedaży, a w CX-30 pewnie podzieli się z bazowym, 122 KM. Skyactiv-X raczej nie zawojuje rynku. Ale może się mylę? Zobaczymy za rok, na kolejnym podsumowaniu.

PS Trochę współczuję klientom, którzy mają już wersję 122 KM. Jakby mieli turbodiesla, to by mogli go „zaczipować”…

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać