Oto Lexus LF-Z Electrified. Nie zgadniecie, jaki będzie miał napęd
Wiadomości 30.03.2021Elektryczny Lexus LF-Z Electrified będzie ładny oraz elektryczny i jeszcze ładny. I w ogóle będzie elektrycznie.
Jaki będzie elektryczny Lexus? Będzie przyszłością jeżdżenia i odnowioną wizją marki, tako rzecze Lexus. Na pewno będzie SUV-em, to widać ze zdjęć szpiegowskich. U mnie sprowadza się to do pytania, czy w tym Lexusie będzie
Elektryczny Lexus LF-Z Electrified – premiera elektryfikacji gamy
Jest to SUV, ale trochę zamaskowany. Właściwie po co go tak klasyfikować i wpychać w szufladę. To pierwszy model oparty na platformie Direct4, która pozwoli na budowę kolejny zelektryfikowanych modeli. Do 2025 roku Lexus zaprezentuje 20 nowych (*lub udoskonalonych, to może być ważna uwaga) modeli. 10 z nich będzie elektrycznych lub będą to hybrydy typu plug-in, a także zwykłe hybrydy, niewymagające ładowania. Co oznacza, że do 2025 Lexus może zaprezentować 10 hybryd – takich, jakie sprzedaje do tej pory – i 10 zwykłych samochodów spalinowych. Przełom.
Powróćmy jednak do modelu LF-Z, który stanowi zapowiedź tego, co Lexus chce osiągną dzięki elektryfikacji i odpowiada na dynamicznie zmieniające się potrzeby klientów na świecie.
Lexus LF-Z Electrified – dane techniczne
Pytanie, które pada przy każdym elektrycznym samochodzie: jaki ten Lexus LF-Z ma zasięg na jednym ładowaniu? Odpowiedź brzmi: 600 kilometrów i to według procedury WLTP, które będzie osiągane z akumulatorów o pojemności 90 kWh. Ambitnie, na pewno się uda i to po odjęciu bufora bezpieczeństwa. To że innym, bardziej doświadczonym w produkcji samochodów elektrycznych producentom, się to nie udaje, to żadna przeszkoda, gdy prezentuje się samochód koncepcyjny.
Lexus LF-Z ma rozpędzać się do setki w 3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 200 km/h. Maksymalna moc to 400 kW, a maksymalna moc ładowania – 150 kW. Masa pojazdu lekko (o ponad 100 kg) przekroczy dwie tony.
Długość Lexusa LF-Z Electrified to 4880 mm, szerokość 1960 mm, a wysokość 1600 mm. Jest więc dłuższy od Tesli Model Y i minimalnie niższy. Za to rozstaw osi jest większy, to 2950 mm.
Platforma Direct4