Wiadomości

Zmiany w cenniku Dacii Duster. Znika 1.6 SCe. Wreszcie pojawi się mocne TCe z 4×4

Wiadomości 19.07.2019 107 interakcji
Adam Majcherek
Adam Majcherek 19.07.2019

Zmiany w cenniku Dacii Duster. Znika 1.6 SCe. Wreszcie pojawi się mocne TCe z 4×4

Adam Majcherek
Adam Majcherek19.07.2019
107 interakcji Dołącz do dyskusji

Dacia opublikowała cennik Dustera na rok modelowy 2020. Będzie więcej wersji z napędem 4×4. Wszystkie z turbodoładowaniem. Znika bazowa wersja za 39 900 zł, ale chyba nikt nie będzie za nią tęsknił. 

Jakiś czas temu poprosiliśmy przedstawiciela Renault Polska o informację jakie Dustery najchętniej wybierają Polacy. Dowiedzieliśmy się, że bestsellerem jest wolnossące 1.6 SCe z napędem na przednią oś, w wersji wyposażenia Prestige za 58 900 zł. 

Niestety – w najnowszym cenniku nie ma już tej odmiany. Tak jak zapowiadaliśmy, 1.6, które nie było w stanie sprostać wyśrubowanym wymogom norm emisji spalin, ustąpiło na rzecz turbodoładowanego TCe o pojemności 1,3 litra. 

Według najnowszego cennika wciąż można szukać tańszych egzemplarzy z silnikiem 1.6 w cenie od 39 900 zł. Ale auta z rocznika modelowego 2020 kosztują co najmniej 54 400 zł. Egzemplarze porównywalne ze wspomnianą wyżej najpopularniejszą wersją, czyli ze 130-konnym 1.3 TCe, napędem na przednią oś i wyposażeniem wersji Prestige, kosztują teraz 64 900 zł – o 6 tys. więcej niż wersja z silnikiem 1.6, ale jednocześnie o 2,2 tys. zł mniej niż dostępna równolegle z 1.6 wersja 130 TCe FAP.

Dacia Duster – nowe wersje 4×4.

Dotąd rumuński SUV z napędem na obie osie dostępny był albo z wolnossącym 1.6, albo z wysokoprężnym 1.5. W obu przypadkach mowa o silnikach o mocy 115 KM – czyli w sumie nieprzesadnie wysokiej. Zniknięcie silnika 1.6 wymusiło dobre zmiany w gamie – czteronapędowy Duster w końcu będzie miał sensowną moc. 

Za 130-konnego Dustera z napędem na 4 koła trzeba będzie teraz zapłacić minimum 66 100 zł – o 6 tys. zł więcej niż dotychczas za wersję o mocy 115 KM. Lepiej wyposażona wersja SL Techroad kosztowała dotąd 65 900 zł, a od teraz – 71 900 zł.

Ci, dla których 130 KM to wciąż za mało, mogą teraz wybrać jeszcze mocniejszą wersję – o mocy 150 KM za 73 900 zł. 

150-konny Duster 4×4 za 73 900 zł pod względem ceny wciąż nie będzie miał sobie równych.

Konkurenci za napęd na obie osie żądają o wiele więcej. Kia Sportage z napędem 4×4 kosztuje minimum 102 490 zł (1.6 T-GDI 177 KM w wersji M), napędzany tym samym silnikiem Hyundai Tucson jest jeszcze droższy – kosztuje 137 400 zł (wersja Style).

Nissan Qashqaia 4×4 łączy tylko z silnikiem Diesla i w promocji życzy sobie za niego 108 490 zł (dCi 150 w wersji Acenta). Najtańszy czteronapędowy Karoq kosztuje w konfiguratorze Skody 113 750 zł (1.5 TSI 150 KM Ambition), a VW T-Cross jest tańszy (!) o 160 zł (1.5 TSI 4 Motion Advance).

Za niewiele więcej można mieć już dużego SUV-a Mitsubishi – Outlander 2.0 150 KM z napędem na 4 koła i skrzynia CVT kosztuje w promocji 113 990 zł. Przy tym poziomie cen Duster nadal jest śmiesznie tani, choć skok ceny bazowej wersji z 39 900 na 54 400 zł może wydawać się szokujący. 

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać

Autoblog na Instagramie

Autoblog na Instagramie