Wiadomości

Finałowa piątka konkursu Car of the Year Polska wyłoniona. Ja też głosowałem

Wiadomości 05.11.2019 151 interakcji
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 05.11.2019

Finałowa piątka konkursu Car of the Year Polska wyłoniona. Ja też głosowałem

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk05.11.2019
151 interakcji Dołącz do dyskusji

Car of the Year Polska to nowa inicjatywa. W tym roku odbędzie się pierwsza edycja konkursu. Jestem jednym z jego jurorów.

W zeszłym roku pisaliśmy o wyborach Car of the Year, czyli europejskiego samochodu roku. Wtedy laureatem został Jaguar I-Pace, ale wcześniej każdy z członków redakcji wytypował samochód, który jego zdaniem wygra.

W tym roku pewnie znowu wspomnimy o europejskim plebiscycie. Ale podobny konkurs pojawił się też nad Wisłą. Nazywa się Car of the Year Polska. Właśnie wyłoniono finałową piątkę kandydatów do tytułu samochodu roku.

Niestety, nie mogę napisać, na kogo bym głosował.

A to dlatego, że w tym przypadku… naprawdę będę głosował. Na liście 21 dziennikarzy, który są jurorami, znajduje się też moje nazwisko. Pełna lista nazwisk wraz z redakcjami wygląda następująco:

Adam Kornacki – TVN Turbo
Artur Balwisz – Business Journal
Artur Włodarski – Gazeta Wyborcza
Bogdan Możdżyński – Forbes
Grzegorz Traczewski – Auto Plus Radio i TV
Jacek Bieniaszkiewicz – Polskie Radio Lublin
Jarosław Maznas – TVN Turbo
Juliusz Szalek – freelancer
Katarzyna Frendl – Motocaina
Marek Perczak – Express Ilustrowany
Marek Wieruszewski – YouTube Marek Drives
Mikołaj Adamczuk – AutoBlog
Piotr Wielgus – Menadżer Floty
Rafał Mądry – Super Express
Sławomir Paruszewski – Radio TOK FM
Tomasz Szmandra – Menadżer Floty
Władysław Wilkiel – Euroflota
Wojciech Majewski – TV Kraków
Wojciech Sierpowski – AutoRok
Wojciech Sroczyński – Fakt
Zachar Zawadzki – AutoCentrum

Funkcję przewodniczącego konkursu pełni Wojciech Sierpowski, wieloletni polski juror wspomnianego, europejskiego konkursu Car of the Year. Wiceprzewodniczący to Robert Przybylski, dziennikarz Rzeczpospolitej (niektórzy czytelnicy mogą go kojarzyć np. z dawnego „Motomagazynu”). 22-gim, jurorem (gościnnym) jest Romuald Chałas, prezes Automobilklubu Polski.

Pora na finałową piątkę.

car of the year polska

Wybieraliśmy spośród 52 aut: od praktycznego Riftera, po Porsche 911. W kolejności alfabetycznej, „wielka piątka” wygląda następująco:

1. Hyundai Kona Electric / Hybrid
2. Kia XCeed
3. Peugeot 208
4. Skoda Scala
5. Toyota Corolla

Na ostatnim etapie wstępnego głosowania odbyła się zacięta walka między Renault Clio a Skodą Scalą. O miejscu Scali w piątce zadecydowała dogrywka. To wydarzenie na dużą scalę. Ech, no dobrze, miałem skończyć z takimi sucharami.

Rozstrzygnięcie konkursu odbędzie się 3 grudnia.

Wtedy – po serii jazd testowych – jurorzy będą musieli „wydać” swoje 20 punktów. Mogą przydzielić je maksymalnie trzem autom, z czego jednemu można dać aż 10. Wyniki – czyli to, kto na co głosował i dlaczego – będą jawne wraz z ogłoszeniem wyników.

Mam więc trochę czasu, by porządnie się zastanowić. Jeździłem każdym z wozów z piątki, ale np. elektryczną Koną chętnie pojeżdżę jeszcze raz, by odświeżyć wrażenia. Peugeotem 208 przejechałem się na specjalnym pokazie dla jurorów COTY PL. Byłem drugim dziennikarzem, który zasiadł za kierownicą polskiego egzemplarza prasowego. A wrażenia z jazdy Xceedem opublikuję w czwartek, bo dziś właśnie go oddałem.

Nie mogę jeszcze powiedzieć, na kogo zagłosuję. Ale mogę spytać was. Który z tych wozów powinien zostać samochodem roku?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać