Ciekawostki

Rozbiłeś Veyrona? Nie szkodzi, kupisz używane fanty od polskiego handlarza

Ciekawostki 20.03.2021 429 interakcji
Tymon Grabowski
Tymon Grabowski 20.03.2021

Rozbiłeś Veyrona? Nie szkodzi, kupisz używane fanty od polskiego handlarza

Tymon Grabowski
Tymon Grabowski20.03.2021
429 interakcji Dołącz do dyskusji

Jak gruby musiał być dzwon,
by na części poszedł Veyron?

Od lat mówię, że w polskich ogłoszeniach można znaleźć wszystko. Nie spodziewałem się jednak używanych fantów od Bugatti Veyron i Bugatti Chiron. Ale jakby ktoś szukał, to oczywiście, proszę bardzo.

Używane części do Bugatti Veyron i Chiron mają stosowne ceny

Na przykład można kupić sobie cały front do Veyrona – maskę, zderzak i błotniki – za jedyne 660 tysięcy złotych. Bez problemu znalazłem jednak całe, kompletne Bugatti Veyron za 3,47 mln zł. Postanowiłem więc przejrzeć części do Veyrona oferowane przez sprzedającego i zobaczyć, co da się z tego skompletować i za ile. Do sprzedaży wystawiono:

  • front – 659 tys. zł
  • przednie lampy – 38 tys. zł
  • zderzak tylny – 150 tys. zł
  • podszybie – 29 tys. zł
  • tylne lampy – 15,8 tys. zł
  • obudowę filtra powietrza – 89,5 tys. zł
  • obudowę lusterek – 20 tys. zł
  • spoiler tylny 2 części – 20 i 29 tys. zł
  • pokrywę grilla – 12 tys. zł
  • panel drzwiowy – 80 tys. zł
  • tłumik – 45 tys. zł.

W sumie daje to 1,187 mln zł za kilka elementów zewnętrznych, bez żadnej mechaniki, wyposażenia wnętrza, kół, hamulców itp. Zacząłem więc szukać ofert zagranicznych i oczywiście sporo znalazłem, przeważnie w nieco innych cenach. Oto w Polsce zderzak tylny do Veyrona kosztuje 150 kafli, na eBayu – 25 760 zł. Maska? Jak najbardziej. Polska: 85 tys. zł, eBay: 28 700 zł. I tak dalej, i tak dalej, można by tak wyliczać do woli.

No to o co chodzi?

Otóż nie mam pojęcia. Wszystkie części w polskiej ofercie pochodzą z demontażu auta amerykańskiego, widać jego nr VIN na jednym z ogłoszeń. Oczywiście, że wpisałem go w internet i oczywiście że go znalazłem. Zdemontowano tego oto Veyrona z pakietem Mansory, VIN VF9SA25C18M795175.

bugatti veyron używane
Przed demontażem, fot. Peter Bovyn
bugatti veyron używane
Po demontażu, zrzut ekranu z ogłoszenia

Musi się za tym kryć jakaś fantastyczna i ciekawa historia, której pewnie nie poznamy. Nie udało mi się niestety dojść do części od Chirona, również wystawianych przez tego samego sprzedającego. To musi być fajna szopa, w której pruje się na kawałki używane Bugatti. Ciekawe ilu właścicieli Chironów i Veyronów szuka używanych fantów do swoich gratów na Allegro. Kurka wodna, znowu przytarłem jak driftowałem pod Didlem, muszę kupić nowy zderzak. O tu wuwuwuwu alegro pe el, czekaj piszę „ ZDEŻAK URZYWANY WEJRON” o skubany jak drogo! No nie, tyle to nie…

Nie rozumiem tak naprawdę jednej rzeczy

Gdybym był bardzo, ale to bardzo bogaty i posiadałbym własne Bugatti Veyron, o które musiałbym dbać i którym musiałbym się zajmować, i którym dziobnąłbym w przeszkodę, to ostatnią rzeczą jaką bym zrobił, byłoby kupno używanego zderzaka na Allegro za 150 kafli. Po prostu kazałbym swojemu człowiekowi zadzwonić do fabryki Bugatti i powiedzieć „zróbcie mi zderzak do Veyrona, dobra?”, a następnie opłacić zamówienie i poczekać, aż przyleci technik ze zderzakiem i go zamontuje. Kto jest więc docelowym klientem na części do Veyrona z Allegro? Może ktoś, kto buduje replikę takiego wozu? Ale wtedy to by ją sobie zbudował za cenę tego przodu za 659 tys. zł, bo ostatecznie nie święci garnki lepią i zrobienie z blachy błotnika – do czego by on nie był – nie kosztuje kilkuset tysięcy zł.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać