Czatbot zadzwoni za ciebie. Tam gdzie nie lubisz
Koniec z męczącymi telefonami z pytaniami o ceny i dostępność terminów. Google wprowadza do wyszukiwarki inteligentne połączenia, które wyręczą cię w sprawdzaniu cen i dostępności. Nowa funkcja to część szerszego pakietu usprawnień opartych na sztucznej inteligencji.

Google ogłosił wprowadzenie nowych funkcji opartych na sztucznej inteligencji w swojej wyszukiwarce, które mają na celu usprawnienie codziennych zadań i pogłębianie badań. Wśród nowości, które stopniowo trafiają do użytkowników, wyróżnia się funkcja automatycznego dzwonienia do lokalnych firm, mająca na celu odciążenie użytkowników od konieczności wykonywania połączeń telefonicznych.
Google wprowadza nową funkcję. Sztuczna inteligencja wyręczy cię w dzwonieniu do fryzjera czy dentysty
Najważniejsza nowość, która zawita do wyszukiwarki Google to "połączenia telefoniczne z lokalnymi firmami obsługiwane przez sztuczną inteligencję". Umożliwia ona AI Google'a wykonanie połączenia telefonicznego do lokalnych przedsiębiorstw w imieniu użytkownika. Według koncernu funkcja jest szczególnie przydatna w sytuacjach, gdy potrzebne jest szybkie uzyskanie informacji o cenach czy dostępności usług, na przykład w salonach pielęgnacji zwierząt czy pralniach chemicznych.

Aby skorzystać z tej opcji, wystarczy wyszukać frazę taką jak "fryzjer dla psów w pobliżu", a w wynikach wyszukiwania pojawi się nowa opcja "Poproś AI o sprawdzenie cen". Po złożeniu zapytania, wyszukiwarka zbierze i skonsoliduje informacje od różnych firm, przedstawiając użytkownikowi zestawienie dostępnych opcji. Google podkreśla, że firmy zachowują pełną kontrolę nad możliwością otrzymywania połączeń od AI - wystarczy że skontaktują się oni z działem wsparcia Google dla profili firmowych lub zmienią ustawienia swojego konta firmowego.
Nowa funkcja jest obecnie wdrażana w 45 z 50 stanów w Stanach Zjednoczonych i jej możliwości zależą od stanu subskrypcji Google AI. Choć Google udostępnia połączeń telefonicznych AI także niepłacącym użytkownikom, to subskrybenci Google AI Pro i Google AI Ultra mają się cieszyć "większymi limitami".
Dla użytkowników poszukujących jeszcze bardziej szczegółowych odpowiedzi Google wprowadza również Deep Search, zaawansowane narzędzie badawcze również zasilane modelem Gemini 2.5 Pro. Deep Search ma za zadanie zaoszczędzić użytkownikom godziny pracy, wykonując setki wyszukiwań, analizując rozbieżne informacje i tworząc kompleksowy, w pełni cytowany raport w ciągu kilku minut. Funkcja ta jest szczególnie użyteczna w przypadku dogłębnych badań związanych z pracą, hobby czy studiami, a także przy podejmowaniu ważnych decyzji życiowych, takich jak zakup nowego domu czy analiza finansowa. Deep Search i Gemini 2.5 Pro są obecnie wdrażane dla subskrybentów Google AI Pro i AI Ultra w Stanach Zjednoczonych, którzy włączyli eksperyment AI Mode w Labs.
Oprócz tych innowacji Google udostępnia w trybie AI Mode w wyszukiwarce model Gemini 2.5 Pro. Jest to - jak podaje firma - najbardziej zaawansowany model AI Google'a, który wyróżnia się zdolnością do zaawansowanego rozumowania, rozwiązywania problemów matematycznych i programowania. Dostęp do Gemini 2.5 Pro jest przeznaczony dla subskrybentów Google AI Pro i AI Ultra, którzy mogą wybrać ten model z rozwijanego menu w zakładce AI Mode. Domyślny model w trybie AI Mode nadal będzie oferował szybką i wszechstronną pomoc w większości zapytań.
Google deklaruje również, że z czasem wszystkie zaawansowane możliwości wyszukiwania - w tym te właśnie zapowiedziane - będą dostępne dla wszystkich użytkowników na całym świecie.
Więcej na temat Google: