Gmail w końcu ogarnia śmietnik w skrzynce. Czekałam na to latami
Nowy widok "Zarządzaj subskrypcjami" w Gmailu pozwala podejrzeć, kto zasypuje nas mailami. Funkcja pozwala też jednym kliknięciem zrezygnować z kolejnych wiadomości.

Po kilku latach korzystania z poczty elektronicznej większość z nas ma w skrzynce odbiorczej niemały bałagan. Stare newslettery, niechciane promocje, subskrypcje sprzed lat - wszystko to zbiera się i skutecznie utrudnia codzienne korzystanie ze skrzynki. Dotąd uporządkowanie tego gąszczu wymagało ręcznego przeszukiwania wiadomości i mozolnego wypisywania się z list mailingowych. Teraz Google wprowadza funkcję, która ma to ułatwić.
"Zarządzaj subskrypcjami" w Gmailu pomoże ci okiełznać skrzynkę odbiorczą
Gmail otrzymał właśnie nowy widok o nazwie "Zarządzaj subskrypcjami" (ang. Manage subscriptions), który umożliwia szybkie przeglądanie i wypisywanie się z aktywnych subskrypcji mailingowych. Nowa sekcja dostępna jest z poziomu lewego menu nawigacyjnego - tuż pod folderem „Kosz”. Po jej otwarciu użytkownik zobaczy listę najczęściej pojawiających się nadawców subskrypcyjnych wiadomości, wraz z informacją o liczbie wysłanych e-maili w ostatnich tygodniach.
Kliknięcie konkretnego nadawcy pozwala przejrzeć wszystkie jego wiadomości w jednym miejscu. Obok każdej pozycji znajduje się przycisk umożliwiający wypisanie się z listy mailingowej jednym kliknięciem. Gmail wysyła wtedy prośbę o wypisanie się bezpośrednio do nadawcy w imieniu użytkownika.




Nowa funkcja ma na celu uproszczenie zarządzania treściami promocyjnymi i informacyjnymi, które nie są już dla użytkownika interesujące. Google przypomina, że Gmail od lat wdraża rozwiązania ograniczające spam i niechciane treści - m.in. obowiązkowe linki rezygnacji z subskrypcji czy zaawansowane mechanizmy filtrujące. Firma podaje, że dzięki nowym mechanizmom opartym na sztucznej inteligencji. Gmail blokuje 99 proc. spamu, a liczba wyłapywanych wiadomości zawierających oszustwa spadła o 35 proc.
Funkcja "Zarządzaj subskrypcjami" jest już udostępniana w wersji przeglądarkowej Gmaila, a także w aplikacjach mobilnych na Androida i iOS. Google zapowiada, że będzie ona dostępna dla wszystkich użytkowników prywatnych kont Google, klientów Google Workspace oraz subskrybentów Workspace Individual w "wybranych krajach" w ciągu najbliższych tygodni.
Więcej na temat produktów i usług Google'a: