Ważna nowość w aplikacji PKP Intercity. Wcześniej nie dało się kupować takich biletów
Aplikacja mobilna PKP Intercity zyskała właśnie nowe funkcje. Kupowanie biletów okresowych będzie znacznie prostsze. Okazuje się też, że przewoźnik zalicza rekordy popularności i liczby pasażerów.
Jak informuje PKP Intercity, od dzisiaj 21 listopada, klienci korzystający z aplikacji mobilnej PKP Intercity mogą kupować bilety okresowe z możliwością pobrania ich rezerwacji w kilku wariantach. Mowa o biletach miesięcznych, kwartalnych, tygodniowych, a także opcji Promo Odcinkowego Miesięcznego. Z rozwiązania skorzystają osoby, które są uprawnione do ulgowych usług transportowych w wymiarze kwartalnym lub rocznym.
Kupowanie biletów okresowych w aplikacji mobilnej PKP Intercity
Możliwość kupna biletów okresowych w aplikacji mobilnej jest wynikiem stałego rozwoju aplikacji PKP Intercity. Udogodnienia są wprowadzane po to, aby podróżujący pociągiem mieli łatwiej i aby to smartfon był narzędziem, przez które możemy wszystko ogarnąć.
Obok miesięcznych, kwartalnych i tygodniowych biletów w aplikacji kupimy także bilety Multiprzejazd i Multiprzejazd Max, które gwarantują nam nielimitowane przejazdy, które mogą się przydać podczas spontanicznej, nieplanowanej wcześniej podróży. Mamy tu oczywiście dwie wersje - pierwsza bardziej podstawowa Multiprzejazdu oferuje możliwość podróżowania od północy we wtorek do 24:00 w czwartek pierwszą i drugą klasą pociągami TLK i IC.
Natomiast Multiprzejazd MAX dostępny od teraz w aplikacji PKP Intercity gwarantuje nielimitowane przejazdy również wtorek-czwartek, tyle że wszystkimi pociągami PKP Intercity, co jest równoznaczne z dużymi oszczędnościami.
Jeśli mamy wyjazd służbowy i powrót w tych dniach, to w wielu przypadkach znacznie taniej będzie kupić Multiprzejazd lub Multiprzejazd MAX. Oczywiście trzeba będzie pamiętać o pobraniu rezerwacji miejsca do siedzenia (w pociągach, w których jest taki obowiązek), zakupu rezerwacji miejsca w strefie wygody lub do dopłaty do pociągu EIP.
PKP Intercity bije rekordy. W 2023 roku przewieziono miliony pasażerów
PKP Intercity poinformowało również, że od początku roku, czyli stycznia 2023 z usług przewoźnika skorzystało 60 milionów pasażerów, co stanowi najlepszy wynik w ponad 20-letniej historii. Mowa jedynie o 11 miesiącach - oczekuje się, że rok zostanie zakończony z 67 mln pasażerów.
Najlepszym miesiącem był lipiec, w którym do pociągów PKP Intercity wsiadło aż 7,1 miliona pasażerów. Najlepszy dzień w roku to 11 sierpnia - pociągami narodowego przewoźnika swoją podróż odbyło aż 254 tys. pasażerów. Rekord popularności należy do okresu wakacji, bo o ile w samym lipcu PKP obsłużyło ponad 7 mln pasażerów, to w okresie czerwiec - sierpień było to 20,3 mln pasażerów.
Jeśli porównamy dane do ubiegłych lat to widzimy znaczące wzrosty - od stycznia do września w 2023 roku PKP przewiozło aż 56,7 mln pasażerów, natomiast w tym samym okresie w 2022 roku było to 48,8 mln. W okresie letnim w 2022 roku z usług polskiego przewoźnika skorzystało 18,5 mln (więc prawie 2 mln mniej). Jeszcze 10 lat temu w 2013 roku z PKP w całym roku przewiozło 30 mln klientów, więc wynik pod koniec tego roku będzie ponad 2-krotny. Robi wrażenie.