Oto Qualcomm GSR. Więcej klatek i jeszcze lepsza grafika w mobilnych grach
Wszystko wskazuje na to, że Qualcomm chce być jak NVIDIA i AMD. Zaprezentowana technologia GSR ma za zadanie zwiększać jakość wyświetlanego obrazu w grach na smartfony, jednocześnie zapewniając więcej FPS.

W ostatnich latach producenci kart graficznych w znacznym stopniu zaczęli rozwijać swoje techniki upscalingu. NVIDIA ma bowiem DLSS, AMD - FSR, Intel XeSS, a teraz firma, która stoi za mobilnymi procesorami do smartfonów, czyli Qualcomm, zaprezentowało swoje narzędzie - Snapdragon GSR (Game Super Resolution).
Snapdragon Game Super Resolution (GSR). Upscaling stworzony dla smartfonów
Techniki upscalingu działają w podobny sposób - obraz jest wyświetlany w niższej od natywnej rozdzielczości wyświetlacza, a następnie przy pomocy specjalnych algorytmów (w przypadku XeSS i DLSS sztucznej inteligencji) dostosowywany do wyższej rozdzielczości. Ma to na celu zwiększenie liczby wyświetlanych klatek na sekundę, ale jednoczesne zachowanie jakości z natywnej rozdzielczości.
GSR bazuje na technikach skalowania przestrzennego - zupełnie jak FSR od AMD, która została zoptymalizowana pod mobilne układy graficzne Adreno drzemiące w procesorach Qualcomm Snapdragon. Jak twierdzi producent, funkcja umożliwia skalowanie w górę oraz wyostrzanie krawędzi w jednym przejściu, co daje możliwość połączenia z mapowaniem tonów, a to ma zaoferować maksymalizację wydajności.

Co to oznacza w praktyce? W grach z zaimplementowanym GSR będzie można uzyskać większą liczbę FPS - z 30 będzie można osiągnąć 60 FPS, odpalimy gry w mniejszych rozdzielczościach przy zachowaniu jakości grafiki z większych i co najciekawsze - będzie można wydłużyć czas pracy smartfona na jednym ładowaniu.
Nie tylko dla układów Qualcomm Snapdragon
Co prawda upscaling z niższej rozdzielczości raczej nie będzie w stanie utrzymać jakości z natywnej rozdziałki - co pokazuje przedstawione porównanie Qualcomma - natomiast są gry, w których liczy się wydajność, a nie jakość. Technika ma działać na większości platform mobilnych, ale powinna oferować najlepsze rezultaty dla układów Qualcomm Snapdragon.

Pierwsze gry, które zyskają te opcję, to Call of Duty Warzone Mobile, Jade Dynasty: New Fantasy, Return to Empire, Justice Mobile, Naraka Mobile oraz Farming Simulator 23 Mobile.