Potężna awaria banków w Polsce. BLIK nie działa. AKTUALIZACJA
Jeżeli nie możesz zalogować się do bankowości internetowej lub mobilnej, a BLIK cię zawiódł, to nie jesteś sam. Setki tysięcy osób dotknęła poniedziałkowa, masowa awaria polskich banków.
![Potężna awaria banków w Polsce. BLIK nie działa. AKTUALIZACJA](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2023%2F04%2Fbanki-problem.jpg&w=1200&q=75)
Poniedziałek 17 kwietnia zaskoczył klientów banków. Początkowo problem dotyczył jedynie klientów banku PKO BP, którzy licznie zgłaszali problemy z zalogowaniem się do mobilnej aplikacji banku - IKO. Z kolei ci, którym udało się zalogować byli "wyrzucani" z IKO.
Jak pokazuje serwis Downdetector, równocześnie z bankowością PKO BP padła również bankowość internetowa Banku Pekao. Choć w przypadku tych banków awaria wydaje się być opanowane przez zespoły techniczne, to równocześnie zaczęto odnotowywać problemy z działaniem bankowości internetowej i mobilnej w m.in. Santander Banku, mBanku, ING Banku Śląskiego, Alior Banku, BNP Paribas i Banku Millennium. Przerwy w działaniu odnotował także BLIK.
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2023%2F04%2Fdowndetector-polskie-banki-awaria-17-kwietnia.jpg&w=1200&q=75)
Masowa awaria banków w Polsce. Przerwy w działaniu bankowości mobilnej, internetowej i BLIKa
Przed godziną 11 biuro prasowe PKO BP wystosowało oświadczenie, w którym poinformowało o naprawieniu usterki.
Występowały przejściowe utrudnienia w korzystaniu z naszej strony internetowej i strony logowania do naszych serwisów. Przepraszamy za zaistniałą sytuację. Obecnie wszystkie serwisy działają bez zakłóceń.
- poinformowało biuro prasowe PKO BP cytowane przez TVN24
Oficjalnie żaden z banków dotkniętych awarią nie podał przyczyny wystąpienia problemów ani przewidywanej daty przywrócenia funkcjonowania serwisów.
AKTUALIZACJA
BLIK poinformował, że usługa działa już poprawnie.