Potężna awaria banków w Polsce. BLIK nie działa. AKTUALIZACJA
Jeżeli nie możesz zalogować się do bankowości internetowej lub mobilnej, a BLIK cię zawiódł, to nie jesteś sam. Setki tysięcy osób dotknęła poniedziałkowa, masowa awaria polskich banków.
Poniedziałek 17 kwietnia zaskoczył klientów banków. Początkowo problem dotyczył jedynie klientów banku PKO BP, którzy licznie zgłaszali problemy z zalogowaniem się do mobilnej aplikacji banku - IKO. Z kolei ci, którym udało się zalogować byli "wyrzucani" z IKO.
Jak pokazuje serwis Downdetector, równocześnie z bankowością PKO BP padła również bankowość internetowa Banku Pekao. Choć w przypadku tych banków awaria wydaje się być opanowane przez zespoły techniczne, to równocześnie zaczęto odnotowywać problemy z działaniem bankowości internetowej i mobilnej w m.in. Santander Banku, mBanku, ING Banku Śląskiego, Alior Banku, BNP Paribas i Banku Millennium. Przerwy w działaniu odnotował także BLIK.
Masowa awaria banków w Polsce. Przerwy w działaniu bankowości mobilnej, internetowej i BLIKa
Przed godziną 11 biuro prasowe PKO BP wystosowało oświadczenie, w którym poinformowało o naprawieniu usterki.
Występowały przejściowe utrudnienia w korzystaniu z naszej strony internetowej i strony logowania do naszych serwisów. Przepraszamy za zaistniałą sytuację. Obecnie wszystkie serwisy działają bez zakłóceń.
- poinformowało biuro prasowe PKO BP cytowane przez TVN24
Oficjalnie żaden z banków dotkniętych awarią nie podał przyczyny wystąpienia problemów ani przewidywanej daty przywrócenia funkcjonowania serwisów.
AKTUALIZACJA
BLIK poinformował, że usługa działa już poprawnie.