Polacy wysłali SMS-y z życzeniami. Operator zablokował im numery za spam
Użytkownicy sieci Virgin Mobile mają problem. Operator zablokował wiele numerów, z których wysyłane były świąteczne życzenia w okresie Bożego Narodzenia. Virgin uznał to za spam, a wściekli klienci do teraz nie mogą dzwonić oraz wysyłać wiadomości.
Polacy wciąż masowo wysyłają wiadomości SMS ze świątecznymi życzeniami. To jedna z najpopularniejszych form kontaktu w okresie Bożego Narodzenia oraz Nowego Roku. Niestety, dla części klientów świąteczne uniesienie zakończyło się blokadą numeru komórkowego. Wszystko przez zautomatyzowane narzędzia do walki ze spamem. Grinch lubi to.
Virgin Mobile zablokował numery klientom, którzy wysłali (zbyt) wiele SMS-ów w życzeniami.
Klienci Virgin Mobile korzystający z numeru na kartę, którzy wysłali kilkadziesiąt SMS-ów korzystając z funkcji wiadomości zbiorczej, doczekali się bardzo nieprzyjemnej niespodzianki. Ich numery został zablokowane na skutek zautomatyzowanych zabezpieczeń przeciwdziałających spamowi. Użytkownicy sieci otrzymali wiadomości o treści:
Od tamtego czasu użytkownicy Virgina nie mogą korzystać z usług operatora. Stracili możliwość wykonywania połączeń telefonicznych, odbierania telefonów, korzystania z sieci czy wysyłania wiadomości tekstowych. Jak można przeczytać na profilu Virigin Mobile na Facebooku, część klientów od pięciu dni nie ma możliwości korzystania z numeru, mimo kilku lat wiernego trwania przy tym operatorze.
Problemem jest regulamin Virgin Mobile, w którym nie zostało wskazane, ile SMS-ów to zbyt wiele.
Automatyczne narzędzia do zwalczania spamu działają w oparciu o jeden z punktów umowy zawieranej z klientami korzystającymi z numerów na kartę. Wynika z niego, że Virgin może wyrejestrowywać numery, które generują sztuczny ruch niesłużący wymianie informacji. Niestety, ten sam regulamin nie uwzględnia w jasny sposób, ile SMS-ów to zbyt wiele oraz jakie są limity liczbowe w tym zakresie.
Czytając komentarze wściekłych klientów (jeden z nich napisał do nas, aby nagłośnić sprawę) można przypuszczać, że już nawet wysłanie 30 wiadomości z życzeniami aktywuje ochronę przeciwko spamowi. Próg 30 SMS-ów jest z kolei bardzo łatwy do przekroczenia. Wystarczy, że szef przedsiębiorstwa o średniej wielkości zechce wysłać życzenia wszystkim zatrudnionym pracownikom. Powstaje spory problem dla całej firmy.
Virigin Mobile jest świadome sytuacji. Operator prosi swoich klientów o cierpliwość, chcąc przywrócić wszystkie wyrejestrowane numery z powrotem do sieci. Niestety, niemal tydzień po świętach problem wciąż istnieje, a wielu klientów zostało kompletnie odciętych od świata.