To oglądaliśmy na YouTubie w 2022 r. Mamy podsumowanie roku
Na polskie hity YouTube’a musimy jeszcze poczekać, ale właśnie poznaliśmy listę najlepszych filmów i twórców z najważniejszego rynku, czyli z USA. Jak zwykle nie brakuje niespodzianek.
YouTube kolejny rok z rzędu rezygnuje z filmowego podsumowania roku, po tym jak filmy z cyklu Rewind były szeroko krytykowane za próby ugrzecznienia platformy. Widzowie masowo "łapkowali w dół" filmy YouTube Rewind, bo serwis był w nim przedstawiony jako miejsce pozbawione kontrowersji i w pełni przyjazne reklamodawcom. A w praktyce bywało z tym różnie, bo przecież kontrowersyjnych i jednocześnie popularnych twórców nie brakuje.
W tym roku YouTube chwali się najpopularniejszymi materiałami bez filmu podsumowującego.
Mamy po prostu listę w krótkim wpisie na oficjalnym blogu YouTube’a. Lista pokazuje najpopularniejszych twórców oraz najchętniej oglądane filmy oraz shorty na terenie Stanów Zjednoczonych. To ojczyzna YouTube’a i jednocześnie najważniejszy rynek. Prawdopodobnie polska lista pojawi się później.
A zatem, do brzegu! Oto 10 najchętniej oglądanych filmów w Stanach Zjednoczonych:
- Technoblade - so long nerds
- Guardian News - Watch the uncensored moment Will Smith smacks Chris Rock on stage at the Oscars, drops F-bomb
- Dream - hi, I’m Dream.
- NFL - Dr. Dre, Snoop Dogg, Eminem, Mary J. Blige, Kendrick Lamar & 50 Cent FULL Pepsi SB LVI Halftime Show
- MrBeast - I Built Willy Wonka’s Chocolate Factory!
- Mark Rober - Pranks Destroy Scam Callers- GlitterBomb Payback
- Jaiden Animations - Being Not Straight
- Kane Pixels - The Backrooms (Found Footage)
- The Try Guys - what happened.
- First We Feast - Millie Bobby Brown Needs a Milkshake
Na pierwszym miejscu mamy Technoblade, twórcę filmów o grze Minecraft, który zmarł po długiej walce z rakiem. Na filmie widzimy pożegnanie z widzami czytane przez tatę twórcy. Film obejrzano 87,6 mln razy.
Drugie miejsce zajmuje nieocenzurowana wersja słynnego wydarzenia z gali Oscarów, na którym Will Smith policzkuje Chrisa Rocka. Wideo obejrzało 102 mln razy, ale opublikowano je w marcu, podczas gdy wideo numer jeden zostało uploadowane później, bo w lipcu.
Trzecie miejsce to film, w którym ponownie mamy Minecrafta w tle. Twórca o pseudonimie Dream po raz pierwszy pokazuje swoją twarz, zbierając przy tym 47 mln wyświetleń w niespełna dwa miesiące.
Kolejne miejsce jest charakterystyczne dla widowni ze Stanów, bowiem mamy tu zapis występu artystów w czasie Super Bowl.
Piątą lokatę obejmuje MrBeast, który jednocześnie w 2022 r. został największym twórcą na youtubie, pomijając trzy wytwórnie z samej globalnej czołówki, czyli indyjską T-Series, kanał Cocomelon z bajkami dla dzieci oraz indyjski kanał Sony Entertainment Television (YouTube dodaje, że na liście nie ma też kont muzyków i marek). MrBeast jest największym pojedynczym twórcą z wynikiem 114 mln subskrypcji, a więc tym samym wyprzedził słynnego PewDiePie, mającego 111 mln. MrBeast zyskał olbrzymią popularność na tworzeniu gigantycznych parków rozrywki nawiązujących do filmów (Willy Wonka i fabryka czekolady) i seriali (Squid Game).
YouTube chwali się też Shortami. Mają one więcej wyświetleń niż standardowe filmy.
Oto lista 10 najpopularniejszych Shortów w Stanach:
- Shangerdanger - Diver Cracks Egg at 45 ft Deep #Shorts
- Hingaflips - Sarah Trust Challenges
- Brodie That Dood - Come with me to shave my fluffy dog! #doggrooming #grooming #goldendoodle
- Chris Ivan - Dave and Busters Bet Me 1000 Tickets I Couldn’t Do THIS…
- Jay & Sharon - That GAP Between Your Car Seat and Center Console
- Adrian Bliss - Welcome to the stomach #shorts
- Zack D. Films - This Magic Trick EXPLAINED (America's Got Talent)
- ILYA BORZOV - Social experiment | What would you do?
- PaulVuTV - Wife surprises husband at his office with pregnancy reveal!
- NichLmao - If you catch it... YOU KEEP IT w/ MY GF (Funny) #shorts
Mamy tu typowe mydło i powidło, czyli głównie ciekawostki. Numer jeden to rozbijanie skorupki jajka pod wodą, na głębokości 14 metrów. Większość pozycji z listy ma znacznie ponad 100 mln wyświetleń, a rekordzista, czyli prank z niewidomym, ma 499 mln.