1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Bankowość

Polacy chcą płacić bezgotówkowo. ING Bank Śląski jeszcze bardziej to ułatwi

Mimo że płatności bezgotówkowe są popularną formą płatności, wciąż znajdujemy miejsca, w których sprzedawca na reakcję "zapłacę kartą" przewraca oczami. Niestety mimo wielu inicjatyw, wspierających przedsiębiorców w zakresie rozwoju i obsługi płatności, nie każdy z nich decyduje się na zakup terminala płatniczego. Przyczyny są różne. Aby przekonać tych niezdecydowanych, ING Bank Śląski wprowadził do swojej oferty aplikację eTerminal, dzięki której sprzedający może przyjąć płatność na swoim telefonie. Wystarczy, że ma dostęp do internetu.

ING płatność bezgotówkowa
Advertisement

Niechęć niektórych przedsiębiorców do transakcji bezgotówkowych musi dziwić, biorąc pod uwagę fakt, jak wielu Polaków ceni sobie tę formę rozliczania się za zakupy. Z raportu "Płatności bezgotówkowe oczami Polaków 2021" zaprezentowanego przez Warszawski Instytut Bankowości wynika, że aż 64 proc. ankietowanych wskazuje kartę płatniczą jako najczęstszą formę płatności.

Gdzie klienci odbijają się od ściany? Z tego samego badania WIB wynika, że kartą nie da się płacić przeważnie na targach i bazarkach (61 proc. wskazało te miejsca), w sklepach spożywczych oraz mniejszych punktach usługowych, takich jak szewc, krawiec, kwiaciarnia czy warsztat samochodowy (33 proc.), fryzjer i kosmetyczka (25 proc.). Aż 38 proc. badanych jako najczęstszą przyczynę niedokonywania płatności bezgotówkowych podało brak terminala płatniczego w danym punkcie. Chęci są, możliwości – nie zawsze.

ING rozwija ofertę terminali płatniczych

Sprzedawcy, którzy nie zdecydowali się na zakup standardowego terminala płatniczego, mogą teraz wypróbować nowość, jaką jest aplikacja eTerminal od ING. Wystarczy do tego telefon lub tablet z systemem operacyjnym Android 8.0 lub wyższym i anteną NFC. Aplikacja umożliwia przyjmowanie płatności kartami Mastercard oraz Visa, a także pozwala płacić portfelami cyfrowymi takimi jak Apple Pay czy Google Pay oraz Blikiem zbliżeniowym.

W przypadku, gdy transakcja przekroczy kwotę 100 zł, klient wpisuje kod PIN na ekranie urządzenia z zainstalowaną aplikacją eTerminal.

Jeśli klient potrzebuje potwierdzenia transakcji, może otrzymać je e-mailem bezpośrednio z aplikacji lub pobrać kod QR

Aplikacja eTerminal od ING pozwala również przeglądać historię transakcji, zwrócić środki z wcześniejszych płatności lub unieważnić ostatnią z nich, gdy np. została wpisana niewłaściwa kwota. Historia transakcji dostępna jest w aplikacji przez 3 lata.

Aplikacja eTerminal jest alternatywą dla osób, które uważają, że standardowy terminal nie pasuje do specyfiki ich biznesu. Przedsiębiorcy, którzy potrzebują większej elastyczności i mobilności mają do dyspozycji aplikację, którą mogą mieć zawsze przy sobie, bo w telefonie.

Kolejną wartością jest to, że płacą wtedy, kiedy jej używają (prowizję od transakcji). Klienci, którzy są zainteresowani skorzystaniem z usługi, umowę mogą podpisać zdalnie w bankowości internetowej Moje ING lub ING Business. Bank liczy na to, że z aplikacji zdecydują się skorzystać ci sprzedawcy, dla których zwykły terminal nie jest optymalnym rozwiązaniem. Oby tak było, bo dla nas, klientów, znacznie wygodniej jest, gdy mamy wybór. I nawet na osiedlowym rynku czy w małej, lokalnej piekarni możemy zapłacić kartą.

Lokowanie produktu: ING BANK ŚLĄSKI