Nowości w aplikacji PeoPay. Bank Pekao pokazał nowe funkcje
Aplikacja PeoPay doczekała się nowych funkcji. Klienci Banku Pekao wkrótce będą mogli pobrać zaktualizowaną wersję oprogramowania.
Najnowsza wersja aplikacji PeoPay będzie udostępniana sukcesywnie klientom używającym smartfonów z Androidem i iPhone'ów. Bank Pekao postawił tym razem na personalizację umożliwiając klientom dostosowanie aplikacji do ich indywidualnych potrzeb.
Nowa wersja aplikacji PeoPay – co się zmieniło?
Użytkownicy PeoPay mogli już wcześniej wybierać produkty, które będą widoczne na kafelkach po zalogowaniu do aplikacji. Bank poszedł dalej i udostępnił zupełnie nowe widżety z podglądem informacji i dostępem do konkretnych funkcji.
Co konkretnie można teraz ustawić na pulpicie? Klienci korzystający z zakupu biletów komunikacji miejskiej w aplikacji, zyskali podgląd statusu biletu. To samo dotyczy również usługi opłaty za parkingi.
Z kolei rodzice, których dzieci używają usługi PeoPay Kids otrzymali możliwość wygodnej kontroli stanu konta i transakcji.
Dzięki widżetom klienci zobaczą od 1 do 5 ostatnich transakcji bez konieczności przechodzenia do historii. W podobny sposób mogą podejrzeć podsumowanie wydatków w ujęciu dziennym, tygodniowym i miesięcznym oraz w formie analizy finansowej.
Co jeszcze przynosi nowa wersja aplikacji PeoPay? Bank Pekao wprowadził PeoPay „stories” – to rozwiązanie znane i lubiane przez użytkowników serwisów społecznościowych. W aplikacji bankowej ten format będzie służył do prezentowania spersonalizowanych ofert, a także samouczków dotyczących obsługi aplikacji.
W najnowszej wersji PeoPay na pulpicie sprawdzimy status swojej sprawy lub zlecimy dyspozycję. Uproszczeniu uległo też nawigowanie po aplikacji. W dolnym menu mamy dostęp do wszystkich produktów.
Nowości w aplikacji będą teraz prezentowane klientom po pierwszym logowaniu dokonanym po aktualizacji do nowej wersji. Użytkownicy otrzymają instrukcję krok po kroku, jak używać nowych funkcji.
Zmiany w aplikacji PeoPay będą udostępnianie sukcesywnie w maju.
Z aplikacji PeoPay korzysta 2,5 mln klientów Banku Pekao. W 2021 dokonali oni za jej pośrednictwem 260 mln transakcji na łączną kwotę 70 mld złotych. Statystycznie użytkownicy PeoPay logowali się aplikacji 16 mln razy w tygodniu, czyli w każdej sekundzie robili to 30 razy.
Za zaprojektowanie kluczowych obszarów aplikacji PeoPay, wspólnie z Bankiem Pekao, odpowiadał zespół UX z firmy technologicznej Efigence. Jednym z głównych obszarów współpracy była przebudowa i optymalizacja spersonalizowanego dashboardu, który pozwala na wykonanie okołobankowych interakcji i dostarcza użytkownikom świeży content. Dzięki tym zmianom klient sam decyduje, w jaki sposób ma wyglądać pulpit, które funkcjonalności i elementy interfejsu chce umieścić na głównym ekranie aplikacji.