REKLAMA

Netia zwróci pieniądze klientom. Usługi dodatkowe były włączane bez ich zgody

Jeżeli jesteś obecnym lub byłym klientem Netii, któremu operator włączył bezpodstawnie dodatkowo płatne usługi, nareszcie możesz liczyć na rekompensatę. Jest decyzja UOKiK w sprawie, która bulwersuje klientów od ponad siedmiu lat.

18.02.2022 16.53
netia 5G oferta super vip mobile 1
REKLAMA

Jeżeli wpiszecie w Google nazwę "Netia", bardzo szybko dotrzecie do wielu wpisów rozgoryczonych klientów, którzy skarżyli się na to, że usługodawca uruchamiał na ich kontach dodatkowe usługi. Sprawa sięga 2014 r., a najgłośniej było o niej w 2015 r., kiedy pojawił się głośny wpis pokazujący rachunki z naliczonymi dodatkowymi usługami.

REKLAMA

Scenariusz za każdym razem był bardzo podobny. Klienci Netii mieli uruchamiane płatne usługi, w tym Bezpieczny Internet 2, Bezpieczny Smartfon, Identyfikacja Numeru, Pakiet HBO HD, GigaNagrywarka Standard i GigaNagrywarka Maxi. Usługi generowały dodatkowe opłaty na rachunkach, zawyżając ustaloną stawkę o kwoty rzędu kilkunastu złotych co miesiąc.

Dlaczego Netia uruchamiała dodatkowe usługi? Niestety operator podchodził zbyt swobodnie do obowiązku informowania swoich klientów o warunkach umowy. Problem najczęściej dotyczył osób, które zmieniały lub przedłużały umowę telefonicznie, a w czasie rozmowy konsultant stosował niedopowiedzenie, albo wręcz dosłownie wprowadzał klienta w błąd informowaniem o tym, że dodatkowych opłat nie będzie.

UOKiK wydał decyzję. Netia musi zwrócić pieniądze klientom.

Prezes UOKiK wydał decyzję nr RKR-13/2021, na mocy której Netia musi wypłacić poszkodowanym klientom rekompensaty. Obecni klienci operatora nie muszą nic robić, a kwota zostanie im zwrócona. Operator będzie informował osoby dotknięte problemem poprzez maile, telefony lub fizyczne listy. Wiadomości od Netii będą dostarczane w okresie od 10 marca do 5 czerwca 2022 r.

Z kolei byli klienci Netii muszą sami zgłosić się do operatora i podać numer rachunku bankowego, na który otrzymają zwrot kwoty za usługi dodatkowe. Netia daje na to czas do 20 lipca 2022 r. Jak pisze operator:

REKLAMA

Więcej informacji na temat zwrotów można znaleźć na stronie Netii.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA