1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Social media

Zapomnij o polubieniach, teraz na Facebooku liczą się Nagrody. Nowa funkcja już w Polsce

Facebook dotąd nie dawał wielu sposobów na wyróżnienie najbardziej aktywnych członków danej grupy czy społeczności. Można było liczyć co najwyżej na odznakę „lidera wśród fanów”, jeśli dość często lajkowaliśmy i komentowaliśmy posty z jakiejś strony. Teraz jednak to się zmienia - Facebook wprowadza nagrody dla społeczności.

Na Facebooku liczą się Nagrody. Nowa funkcja już w Polsce

Nagrody dla społeczności po raz pierwszy zostały zapowiedziane we wrześniu i od tego czasu Facebook stopniowo wdrażał je w kolejnych krajach. Wygląda na to, że nowa funkcja stopniowo dociera także do Polski, bo jest dostępna w coraz większej liczbie grup. Przyjrzyjmy się więc, jak Facebook chce nagradzać aktywnych uczestników dyskusji w swoim serwisie.

Nagrody dla społeczności – na czym to polega?

Nagrody dla społeczności to kolejna, po reakcjach, forma zareagowania na komentarz. Jest ona dostępna wyłącznie dla administratorów grup na Facebooku i pozwala wyróżnić daną osobę, czy raczej jej komentarz, specjalną naklejką.

Nagród dla społeczności jest póki co sześć:

  • Odkrywcza
  • Podnosząca na duchu
  • Użyteczna
  • Zabawna
  • Trafna
  • Pozytywne wibracje
Tak wyglądają Nagrody dla Społeczności na Facebooku.
Tak wyglądają Nagrody dla Społeczności na Facebooku.

Administrator grupy może przyznać maksymalnie trzy nagrody dla społeczności w tygodniu. Niewykorzystane nagrody nie przechodzą na kolejny tydzień.

Czy nagrody dla społeczności cokolwiek zmieniają?

Oczywiście nie. To bardzo symboliczny sposób wyróżnienia, który raczej nie sprawi, że fani nagle zaczną się czuć bardziej docenieni, niż gdyby administrator grupy czy twórca po prostu odpowiedział bezpośrednio na dany komentarz.

Na lepszą formę wirtualnego uznania chyba nie ma jednak co liczyć, choć trzeba przyznać, że samo pojawienie się nagród dla społeczności otwierają pole do ciekawej dyskusji. Ustawicznie słyszymy o coraz to wymyślniejszych sposobach okazywania wdzięczności twórcom – tu donejty, tam „płatne oklaski”, gdzie indziej super-chat albo darowanie subskrypcji w prezencie dla innych. Sposobów na wspieranie twórców jest mnóstwo. Czym jednak byliby twórcy bez swojej społeczności fanów?

Oczywiście chyba wszyscy twórcy internetowi znajdują taki czy inny sposób, by odwdzięczać się swojej społeczności (chociażby tworząc materiały takie, jakich społeczność sobie życzy), jednak jeśli chodzi o rozwiązanie „systemowe”, zintegrowane z platformami społecznościowymi, takie opcje raczej nie występują. A przecież twórcy czy biznesy i ich społeczność w internecie to naczynia połączone. Jedni nie istnieją bez drugich. Nagrody dla społeczności na Facebooku dają twórcom możliwość wyrażenia swojej wdzięczności fanom, nawet jeśli jest to wyróżnienie wyłącznie symboliczne.