1. SPIDER'S WEB
  2. RTV
  3. Tech
  4. Technologie

LG chyba zwariowało. Straszy, że jego nowe telewizory będą spamować reklamami

LG River OS

LG Ads, czyli firma należąca do LG i odpowiadająca za obsługę reklam, zapowiedziała system operacyjny River OS. Został on opracowany z myślą o telewizorach. Jego głównymi cechami są szerokie możliwości personalizacji i reklamy.

Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości na rynku pojawią się tańsze odpowiedniki sprzedawanych aktualnie telewizorów LG. To na razie spekulacja, ale wynika ona z dość dziwnej zapowiedzi od LG Ads. W wysłanym mediom oficjalnym komunikacie prasowym czytamy, że LG Ads opracowało nowy system dla inteligentnych telewizorów.

Nazywa się LG River OS. Podobnie jak LG WebOS będzie dostępny zarówno dla LG Electronics, jak i producentów telewizorów spoza grupy kapitałowej LG – twórcy wskazują takie firmy, jak Sharp, Hisense i Toshiba, a także kilka innych, które nie prowadzą działalności w Polsce.

LG River OS. System do smart TV, który będzie wyświetlał reklamy.

LG River OS

River OS zaoferuje użytkownikom czytelny ekran domowy z możliwością daleko idącej personalizacji. Będzie też wyświetlał reklamy, choć nie jest jasne, jak bardzo będzie nimi irytował użytkowników – a więc gdzie będą reklamy, w jakiej formie i jak często. LG Ads wspomina nawet o pełnoekranowych reklamach na ekranie domowym interfejsu telewizora. Mają być jednak w pełni spersonalizowane, bowiem użytkownik River OS ma być na bieżąco profilowany. System ma też oferować sterowanie za pomocą mowy naturalnej.

Na razie nie wiadomo, jaką LG Electronics obierze strategię dla systemu River OS od LG Ads. Najciekawszym wyjściem byłoby wprowadzenie go do istniejących modeli i obniżenie ceny. Klient mógłby wybierać pomiędzy droższym modelem z webOS-em i tańszym w zamian za zgodę na dodatkowe reklamy. Możliwe jednak, że River OS to system przeznaczony wyłącznie dla najtańszych telewizorów. LG Ads na razie nie podało terminu premiery pierwszego urządzenia z nowym systemem.