1. SPIDER'S WEB
  2. Tech
  3. technologie
  4. Technologie

Apple’owi wywaliło serwery. Gigantyczne zainteresowanie iPhone’em 13

iphone 13 pro max mini apple

Tim Cook miał nosa, zamawiając u dostawców nadprogramową liczbę nowych telefonów. iPhone 13 i iPhone 13 Pro przekroczyły najśmielsze oczekiwania.

Pozornie mogłoby się wydawać, że iPhone 13 wnosi niewiele względem poprzedniej generacji, a jednak przyglądając się nowościom nieco bliżej widać, że zmian jest całkiem sporo, zwłaszcza w modelu 13 Pro i 13 Pro Max. Konsumenci z całego świata najwyraźniej to dostrzegli, bo zamówienia przedsprzedażowe na nowy telefon rozbiły bank.

iPhone 13 sprzedaje się lepiej niż iPhone 12.

Doniesienia o udanej przedsprzedaży nowego iPhone’a pochodzą od analityka Ming-Chi Kuo, który w notce dla inwestorów nakreślił sytuację iPhone’a 13. Zdaniem Kuo, niezależnie od modelu wyniki sprzedażowe w okresie preorderów są nawet o połowę wyższe niż w przypadku iPhone’a 12.

iPhone 13 Pro
iPhone 13 Pro

Niestety biorąc pod uwagę obecne problemy z logistyką i dostępem mikroczipów, te dobre wieści dla Apple’a oznaczają też potencjalne problemy dla konsumentów. Już teraz, nawet w Polsce, wyraźnie widać znacznie większe zainteresowanie modelami Pro niż zwykłymi „trzynastkami”, a czas oczekiwania na zamówienia z Apple.pl sięga już nawet 6 tygodni. Ming-Chi Kuo przewiduje, że ten stan rzeczy nie ulegnie poprawie aż do listopada, więc jeśli chcesz zamówić iPhone’a 13 Pro lub Pro Max, lepiej zrób to teraz, bo później może być spory problem z zakupem.

iphone-13-12
iPhone 13

Przedsprzedaż tak dobra, że Apple’owi wywaliło serwery.

iPhone 13 cieszy się też bezprecedensowym zainteresowaniem w Chinach. Zwykle Apple wzorowo przygotowuje swoją infrastrukturę sieciową do startu przedsprzedaży nowych modeli, ale tym razem nawet serwery Apple’a nie były gotowe na liczbę zamówień spływających pierwszego dnia. Jak wynika z raportu SCMP, w Państwie Środka tylko pierwszego dnia przedsprzedaży sprzedało się 5 milionów urządzeń i już w sobotę wiele sklepów ogłosiło brak dostępności nowego modelu. Co więcej, tak wielu ludzi kupowało iPhone’a 13 i 13 Pro z oficjalnego sklepu Apple’a, że serwery nie wytrzymały, co poskutkowało oburzeniem w mediach społecznościowych. Posty z hasztagiem #Apple’sWebsiteisDown zostały wyświetlone w serwisie mikroblogowym Weibo ponade 460 mln razy w ciągu ubiegłego tygodnia.

Czasem drobne zmiany to istotne zmiany.

iPhone 13 trafi do rąk pierwszych konsumentów dopiero w piątek, ale koledzy i koleżanki z branży w Stanach Zjednoczonych już od kilku dni bawią się nowymi telefonami Apple’a i wszystkie pierwsze wrażenia są przytłaczająco pozytywne. Okazuje się, że nawet delikatne zmiany w fundamentalnych kwestiach – akumulator, ekran, aparat – mogą mieć przełożenie na ogromną poprawę ogólnych doznań z obcowania z urządzeniem. I tak właśnie jest z iPhone’em 13 i 13 Pro, które mają znacznie lepszy czas pracy i robią o wiele lepsze zdjęcia niż rok temu, choć specyfikacja techniczna pozwalałaby mniemać, że są to co najwyżej drobne różnice.

Sami będziemy mieli okazję przekonać się o tych zmianach już 24 września. Wypatrujcie pierwszych wrażeń, opinii i analiz!