Prosto, szybko i bezpiecznie. Samsung Serwis 2.0 to rewolucja w naprawianiu smartfonów

Lokowanie produktu

Zepsuty albo niesprawny smartfon to zawsze sporo stresu. Samsung za sprawą swojego Serwisu 2.0 sprawia, że naprawa staje się dużo prostsza, wygodniejsza i łatwiejsza. Nie trzeba nawet wychodzić z domu. A jeśli już ktoś zdecyduje się odwiedzić punkt Autoryzowanego Centrum Serwisowego Samsung Premium Service Plaza, jest duża szansa, że nie spędzi w nim zbyt wiele czasu.

14.06.2021 06.55
samsung

Pandemia odmieniła nasze życia. Brzmi to jak najgorszy truizm, ale z wielu powodów powrót do „starych czasów” jest niemożliwy. Nagle okazało się, że rozwiązania, przed którymi część się wzbraniała, stały się nową rzeczywistością. Tak jest choćby z pracą zdalną czy handlem – zamówienia do domu były niejednokrotnie jedyną opcją w sytuacji, gdy sklepy były zamknięte lub też wyjście do nich wiązało się z ryzykiem zakażenia. Fakt, że więcej osób woli lub po prostu musi zostawać teraz w domu, nie umknął uwadze firmy Samsung.

REKLAMA

Serwis 2.0 to zupełnie nowe podejście do naprawy smartfonów

 class="wp-image-1744026"
Smartfony i tablety trafiają do specjalistów

Za sprawą Serwisu 2.0 Samsung uszkodzony smartfon nie musi oznaczać wizyty w punkcie napraw. Posiadacze smartfonów i tabletów koreańskiej marki teraz mogą zlecić naprawę online bez wychodzenia z domu. Wystarczy zalogować się na stronie, zamówić i opłacić usługę, zapakować urządzenie i czekać na kuriera, który odbierze przesyłkę i przekaże ją autoryzowanemu serwisowi. Jako że Samsung stawia na wygodę i elastyczność, nic nie stoi też na przeszkodzie, aby zanieść paczkę do jednego z punktów odbiorów, nie czekając na kuriera. Cała usługa dostępna jest również dla urządzeń pogwarancyjnych.

 class="wp-image-1744029"
Naprawiaj, nie wyrzucaj

Na stronie Samsung możemy śledzić proces naprawy online. Gdy już Autoryzowane Centrum Serwisowe poradzi sobie z usterkami, paczka odsyłana jest kurierem. Co ważne, jeśli w smartfonie Galaxy wymieniany jest ekran, serwis od razu dorzuca nową baterię – dzięki temu sprzęt będzie bardziej odświeżony i sprawniejszy. To szczególnie istotne, bo zmniejsza się ryzyko konieczności kolejnej naprawy.

Im mniej usterek, tym lepiej dla… wszystkich. Oprócz użytkownika, korzysta też środowisko. Właśnie dlatego Unia Europejska zdecydowała się wprowadzić „prawo do naprawy”. Wybrane urządzenia elektroniczne muszą być naprawialne przez okres 10 lat od chwili zakupu. Producenci mają zagwarantować dostępność części zamiennych oraz niezbędnych instrukcji do samodzielnej lub zleconej naprawy. Samsung już to robi.

Środowisko korzysta

Z punktu widzenia ekologii to bardzo ważne, że naprawa odbywa się w Autoryzowanych Centrach Serwisowych. Producent ma pełną kontrolę nad serwisowaniem. Co oznacza, że części zamienne nie trafiają w wiele miejsc, co znaczenie zmniejsza ślad węglowy. W przypadku autoryzowanych serwisów   Samsung wszystko ogranicza się do jednego łańcucha logistycznego. Na dodatek autoryzowany punkt jest lepiej przygotowany do zarządzania utylizacją elektroodpadów i ma większą kontrolę nad żywotnością eksploatacyjną materiałów.

 class="wp-image-1744032"
W autoryzowanych serwisach znajduje się też wiele akcesoriów

Oczywiście w przypadku naprawiania kluczową rolę odgrywa to, jak dany sprzęt jest serwisowany. W Autoryzowanych Centrach Serwisowych użytkownik ma pewność, że usterkami zajmuje się wykwalifikowana, specjalnie przeszkolona przez Samsung kadra, która korzysta z oryginalnych części i programów diagnostycznych dostarczonych oraz zatwierdzonych przez producenta. Na dodatek taka naprawa w żaden sposób nie narusza gwarancji, właśnie dlatego, że serwis wykorzystuje certyfikowane części. Po naprawie urządzenie poddawane jest szeregowi testów oraz sterylizacji, by sam sprzęt wyglądał jak nowy – o śladach naprawy można zapomnieć.

Naprawa przed ekranem

Jednak nie zawsze sprzęt musi trafiać do serwisu. Wystarczy kilka słów wyjaśnienia, aby smartfon lub tablet zaczął działać poprawnie. Dlatego Samsung uruchomił pierwszą w Polsce całodobową infolinię serwisową. Teraz za jej pośrednictwem nie tylko można do konsultantów zadzwonić lub napisać, ale też połączyć się z nimi za pomocą wideokonferencji. Dzięki temu serwisanci mogą zdalnie zademonstrować, co należy zrobić, żeby poradzić sobie z problemem. I to bez wychodzenia z domu.

 class="wp-image-1744035"
Czekający na naprawę mogą zapoznać się z nowościami Samsunga

Wiele wątpliwości rozwiać można właśnie przed ekranem. Samsung zdradza, że taka forma kontaktu z wyspecjalizowaną załogą pozwala użytkownikom najczęściej dowiedzieć się czegoś na temat właściwości produktów i aplikacji, a także gwarancji i obowiązujących promocji. Zadowolenie z tych usług zadeklarowało 94 proc. klientów.

Fakt, że rząd zniósł już sporo obostrzeń i ponownie otwarte zostały centra handlowe, oznacza, że niektórym i tak łatwiej będzie odwiedzić stacjonarny serwis. Takie miejsca też się zmieniają i stawiają na wygodę użytkownika. W centrach serwisowych Samsung Premium Service Plaza w ramach usługi ekspresowej naprawy klienci mogą naprawić swój smartfon nawet w godzinę (po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty). Tym samym Samsung podkreśla, że z większością napraw  uprzedzeni wcześniej technicy mogą poradzić sobie od ręki. Nie trzeba więc obawiać się eliminowania usterek i od razu szukać nowego sprzętu. To spora ulga dla środowiska, bo niestety im więcej niewykorzystanych urządzeń, tym gorzej.

 class="wp-image-1744038"
W serwisie można też przetestować zestaw do wirtualnej rzeczywistości

Oczywiście czasami faktycznie zdarzy się tak, że serwis potrzebuje więcej czasu. Jeśli serwisanci zadeklarują, że wyrobią się w godzinę, a eliminowanie usterek zajmie dłużej, wówczas klient może liczyć na zwrot kosztów za usługę.

„Naprawiaj, nie wyrzucaj” – zachęcają osoby dbające o środowisko, a także sama Unia Europejska, wprowadzając odpowiednie regulacje. Gamą nowych usług w ramach Serwisu 2.0 Samsung pokazuje, że faktycznie nie trzeba obawiać się oddawania urządzeń do naprawy. Usługa jest prosta, wygodna, bezpieczna i szybka – sprawę załatwimy nawet bez wychodzenia z domu. Może okazać się, że odsyłanie sprzętu nie będzie konieczne, bo nasze wątpliwości rozwieje konsultant i podczas wideokonferencji pokaże, co należy zrobić. Lepiej by było, gdyby nasze sprzęty nigdy się nie psuły, ale to utopia – na szczęście rzeczywistość straszna nie jest i pozbywanie się usterek może być wygodne.

Lokowanie produktu
Najnowsze