Play wprowadza mojeID. Łatwiej potwierdzimy naszą tożsamość online
Play zaprezentował swoim klientom nową usługę o nazwie mojeID, która w założeniu jest bardzo podobna do cyfrowego Profilu Zaufanego.
mojeID to bezpieczne narzędzie, za pomocą którego klienci sieci Play w prosty i szybki sposób będą mogli potwierdzić online swoją tożsamość w usługach komercyjnych i publicznych.
mojeID - do czego to służy?
Zakładając profil mojeID, będziemy mogli na przykład zdalnie załatwiać wszelkie formalności z operatorem, które do tej pory wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną. W szerszym kontekście usługa pozwoli również na załatwianie spraw w urzędach, placówkach medycznych, u dostawców energii czy u ubezpieczycieli. Pełną listę firm honorujących mojeID znajdziecie tutaj.
— Nieustannie wdrażamy rozwiązania, które pozwolą klientom Play zrealizować swoje potrzeby w prosty sposób, bez konieczności wychodzenia z domu. Bezpieczeństwo oraz wygoda naszych klientów są dla nas priorytetem. Wprowadzenie mojeID właśnie temu służy. To kolejny, bardzo istotny etap digitalizowania naszych usług i procesów – Maciej Żyto, Dyrektor Digital Marketingu w Play.
Gwoli ścisłości, mojeID to usługa stworzona w oparciu o europejskie regulacje dot. środków identyfikacji elektronicznej (eIDAS), a przesyłanie naszych danych odbywa się za pomocą zaszyfrowanych połączeń, za które odpowiada Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR), która jest operatorem tego systemu.
Dodatkowo, zgody na wykorzystanie naszych danych pobieranych z mojeID wyrażane są osobno dla każdej transakcji – nie ma więc zgód ogólnych. Samo przesłanie informacji natomiast zawsze wymaga autoryzacji dokonywanej przez użytkownika. Przed samym zatwierdzeniem przesłania informacji możemy sprawdzić dodatkowo, jakich danych wymaga od nas usługodawca i zdecydować, czy finalnie chcemy je udostępnić.