Da się bez Google’a. Huawei sprzedał pół miliona telefonów w Polsce
Huawei stanął przed nowym, niespodziewanym wyzwaniem, jakim jest brak możliwości biznesowej współpracy z amerykańskim Google’em. Okazuje się jednak, że telefony podłączone do ekosystemu Huawei Mobile Services mają wzięcie. I to spore.
Huawei nie wycofał się z rynku telefonów komórkowych – mimo dotkliwych i kontrowersyjnych sankcji nałożonych na firmę przez rząd Stanów Zjednoczonych. Chiński gigant zamiast opłakiwać stratę partnera w postaci Google’a błyskawicznie wyłożył worek pieniędzy na rozwój własnych, autorskich usług. By klient nie tęsknił za długo od charakterystycznych dla Androida aplikacji od Google’a.
Ten plan zdecydowanie mógł nie wypalić. W teorii mało kto wyobraża sobie telefon, który nie ma zainstalowanych bądź nie da się na nim łatwo zainstalować Gmaila, YouTube’a czy Map Google. Teoria jednak wyraźnie rozmija się z praktyką. Okazuje się, że w Polsce telefony z Huawei Mobile Services zamiast z Usługami Google Play sprzedają się bardzo dobrze.
500 tys. sprzedanych telefonów z Huawei Mobile Services. A wkrótce premiera pierwszych urządzeń z Harmony OS.
Polska jest jednym z – ale nie jedynym – rynkiem, na którym nadal utrzymuje się popyt na sprzęty i usługi Huaweia. Dlatego też na łamach ISBnews dyrektor zarządzający Huawei Polska zapowiada dalsze inwestycje. Poza telefonami z EMUI i HMS pojawią się też nowe urządzenia z Huawei Mobile Services i systemem operacyjnym Huawei Harmony OS.
Huawei będzie też mocno inwestował w inne urządzenia i ich dostępność w Polsce: w tym laptopy, zegarki, produkty audio i routery. AppGallery, sklep z aplikacjami prowadzony przez Huaweia, ma już ponad tysiąc polskich aplikacji, a aplikacji w języku polskim jest ponad osiem tysięcy. W skali świata, AppGallery oferuje już ponad 120 tys. aplikacji.
Czekamy z niecierpliwością na wspomniane inwestycje. W interesie nas wszystkich jest to, by Apple, Google i Microsoft miały nowego, mocnego konkurenta.