Apple przyznaje się do błędu. Akumulatory w MacBookach Pro są uszkodzone, wymienią je za darmo
Część komputerów MacBook Pro wyprodukowanych w latach 2016-2017 ma defekt, którego skutkiem jest brak możliwości uzupełnienia energii w akumulatorze. Poszkodowani użytkownicy mogą liczyć na darmową naprawę.
Twój MacBook Pro stał się dość niezwykłym komputerem stacjonarnym? Nie jesteś sam(a) – choć Apple twierdzi, że problem dotyczy bardzo małego podzbioru tych komputerów, produkowanych w latach 2016-2017. Niezależnie od tego, jak duża jest grupa poszkodowanych użytkowników, liczy się to, co Apple zamierza z tym zrobić. A zamierza pomóc.
Komputery, których poziom naładowania akumulatora uparcie nie chce przekroczyć 1 proc., objęte zostały darmowym programem naprawy, niezależnym od statusu wystawionej na nie gwarancji. Firma wydała też łatki do systemów macOS Big Sur oraz macOS Catalina, które w niektórych przypadkach mogą rozwiązać problem. Jeżeli nie, pozostaje darmowy serwis.
MacBook Pro przestał ładować swój akumulator. Co robić?
Jeżeli system operacyjny MacBooka Pro informuje, że kondycja baterii ma stan zalecany serwis – to właśnie z tym serwisem należy się skontaktować. Można to sprawdzić wybierając menu Apple, następnie Preferencje systemowe, tam Bateria, pozycja Bateria na pasku bocznym, a następnie Kondycja baterii.
Kontakt z pomocą techniczną Apple można uzyskać pod tym adresem. Apple zweryfikuje zgłoszenie, a więc czy nasz komputer faktycznie objęty jest darmowym programem naprawy, a następnie nieodpłatnie go naprawi.
Akcją serwisową objęte są następujące komputery:
- MacBook Pro (13-calowy, 2016 r., dwa porty Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (13-calowy, 2017 r., dwa porty Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (13-calowy, 2016 r., cztery porty Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (13-calowy, 2017 r., cztery porty Thunderbolt 3)
- MacBook Pro (15-calowy, 2016 r.)
- MacBook Pro (15-calowy, 2017 r.)