Bankowość  /

Bank Pekao chce przeanalizować komentarze klientów. Ogłasza nabór dla startupów, które w tym pomogą

Picture of the author

Ilu ludzi, tyle opinii. Bank Pekao chce przenalizować komentarze użytkowników aplikacji mobilnych. W tym celu ogłasza konkurs dla startupów.

Kilka tygodni temu pobrałem aplikację na iPhone’a z App Store’u. Wszystko mi się w niej podobało oprócz faktu, że brakowało jej drobnej funkcji – wyświetlania informacji w systemie metrycznym. W swoim komentarzu pod aplikacją pochwaliłem prostotę i minimalizm oprogramowania, jednocześnie prosząc nieśmiało o dodanie brakującej funkcji. Minęło kilka dni, a twórcy odpowiedzieli na mój komentarz, informując, że dodali to, czego chciałem.

To pozytywny przykład reakcji twórców oprogramowania na komentarz użytkownika. Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że aplikacja była niszowa, a mój komentarz pod nią był pierwszym i jednym. Gdy mowa o aplikacjach, z których korzystają tysiące, jeżeli nie setki tysięcy użytkowników, sytuacja się komplikuje. Twórcom oprogramowania nie jest łatwo kontrolować przypływ opinii. A przecież reakcja osób korzystających z aplikacji jest bardzo ważna. Z jednej strony może pomóc w wyeliminowaniu błędów, z drugiej rozpoznać potrzeby klientów.

Bank Pekao zdaje sobie sprawę z tego sprawę, dlatego ogłosił konkurs na stworzenie rozwiązania z obszaru zautomatyzowanej analizy opinii użytkowników.

- Jako bank wsłuchujemy się w opinie klientów, zależy nam, aby żaden z komentarzy nie został pominięty. Ich ogromna ilość zachęca nas do poszukiwania automatyzacji prostych, a zarazem żmudnych i czasochłonnych procesów, a takim właśnie jest manualna analiza komentarzy na temat aplikacji mobilnych. Znalezienie odpowiedniego rozwiązania oraz dostawcy pozwoli nam jeszcze uważniej wsłuchać się w głos klienta 

–  mówi Jan van der Saar, Dyrektor Biura Laboratorium Innowacji w Banku Pekao S.A.  

Pekao organizuje konkurs dla startupów

Pekao poszukuje rozwiązań, które pozwolą błyskawicznie analizować opinie i komentarze użytkowników jego aplikacji mobilnych dla iPhone’ów i smartfonów z Androidem. 

Zaproponowane oprogramowanie musi spełnić kilka kryteriów. Po pierwsze, powinno rozumieć zamieszczone komentarze. Także te, które napisane zostały niezgodnie z regułami języka – z błędami stylistycznymi i ortograficznymi. 

Po drugie, narzędzie ma kategoryzować komentarze pod kątem nastawienia użytkownika. Część analityczna ma być zintegrowana z aplikacjami banku i pozwalać na dodawanie komentarzy również poza sklepami z aplikacjami, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej. Oczywiście rozwiązanie ma oferować statystyki, by bank mógł podejmować na ich podstawie odpowiednie kroki.

W jaki sposób zgłosić się do konkursu Banku Pekao?

Zgłoszenia do konkursu będą przyjmowane od 25 listopada do 14 grudnia. Formularz zgłoszeniowy i wszelkie potrzebne informacje można znaleźć na stronie www.pekaoinnovators.pl.

Nadesłane przez uczestników konkursu projekty zostaną ocenione przez jury. Bank wyłoni najlepsze z nich i zaprosi twórców do zaprezentowania swoich pomysłów podczas sesji online.

Zwycięski projekt zostanie przetestowany, a jego twórcy zyskają szansę długoterminowej z Bankiem Pekao.

Tekst powstał we współpracy z Bankiem Pekao.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst