Tech  / Lokowanie produktu

Po prostu robię zakupy i dostaję 150 zł rocznie. To pierwszy program lojalnościowy w chmurze

Jeżeli mieszkacie w Warszawie lub Wrocławiu i często robicie zakupy w galeriach handlowych, mam dla was miłą niespodziankę. Jest nią możliwość otrzymania 150 zł rocznie za sam fakt robienia zakupów.

Jest to możliwe dzięki zupełnie nowej odsłonie programu lojalnościowego stworzonego przez Unibail-Rodamco-Westfield. Firma ta zarządza aż 89 centrami handlowymi znajdującymi się na dwóch kontynentach i w dwunastu krajach, które rocznie odwiedza 1,2 miliarda ludzi. W tej grupie znajdują się warszawskie Galeria Mokotów oraz Westfield Arkadia, a także znajdująca się we Wrocławiu Wroclavia.

Stali bywalcy tych obiektów zdają sobie sprawę z działającego tam programu lojalnościowego, który pozwala nie tylko na korzystanie z szybszego Wi-Fi oraz zniżek w sklepach, ale też uzyskanie pomocy stylisty modowego i stylisty wnętrz. Teraz ta paczka benefitów została powiększona o cashback.

Co to jest cashback? Jak działa?

Cashback to częściowy zwrot pieniędzy na konto po zakupach. W przypadku programu Unibail-Rodamco-Westfield polega on na tym, że gdy w swoim centrum handlowym robimy zakupy o wartości 30 zł lub większej, dostajemy 30 punktów. Gdy wykonamy 10 takich transakcji i uzyskamy 300 punktów, możemy otrzymać zwrot 30 zł na konto. By otrzymać taki zwrot, należy wykonać jedenasty zakupy, za który jednak otrzymujemy punkty na rzecz kolejnej puli zwrotów. Jak widać, oszczędności mogą tu sięgnąć nawet 10 proc. wydanej kwoty.

Zasady nowej odsłony programu lojalnościowego są bardzo proste. Jednak skąd nasze centrum będzie wiedzieć, że robiliśmy w nim zakupy? Otóż mamy dwie opcje: możemy sami wprowadzać zawartość paragonów do aplikacji lub na stronie internetowej bądź podpiąć do programu lojalnościowego nasze konto bankowe i karty płatnicze. W drugim przypadku system sam będzie pobierał informacje o naszych zakupach przeprowadzonych na jego terenie. I mówię tu o wszystkich zakupach, czyli także tych promocyjnych. W tym przypadku promocje zdecydowanie łączą się.

Część osób może obawiać się, że jest to rozwiązanie potencjalne niebezpieczne, ale nasi koledzy z Bezprawnika dokładnie prześwietlili regulamin tej usługi. Okazało się, że jest przejrzyście napisany, jest zgodny z unijną dyrektywą PSD2 i nie ma w nim żadnych kruczków. Centrum Handlowe rzeczywiście potrzebuje tych danych wyłącznie do sprawdzenia naszej aktywności na jej terenie i zwracania pieniędzy na konto.

Czy program ma jakieś ograniczenia? Tak, ale są one symboliczne. Ze względu na ograniczenia podatkowe jedno centrum handlowe może zwrócić nam do 150 zł rocznie, czyli możemy wykonać 5 „rund” cashbacku. Gdyby ta kwota była większa, musielibyśmy otrzymywać formularz PIT do rozliczenia z fiskusem, a tego przecież nie chcemy. Dodatkowo nie da się dzielić dużych zakupów na mniejsze: zakupy z danego sklepu są naliczane do promocji tylko raz dziennie. To akurat jest absolutnie zrozumiałe, ponieważ sklepy muszą chronić się przed zbyt aktywnymi łowcami promocji. Poza tym warto pamiętać, że punkty pojawiają się na koncie w ciągu 7 dni, tyle samo czasu potrzeba na otrzymanie cashbacku.

Sam korzystałem z programu i jestem z niego bardzo zadowolony. 

Jako że mieszkam niedaleko Westfield Arkadia postanowiłem też skorzystać z pakietu korzyści. Zarejestrowałem się w aplikacji centrum handlowego za pomocą konta Google, podałem dane konta bankowego oraz dwóch kart płatniczych i… to wszystko. Mogłem nie tylko zacząć płacić, ale też zapomnieć o programie, ponieważ całość dzieje się automatycznie, bez jakiegokolwiek udziału klienta. Inaczej do programu podeszła moja narzeczona, która dodatkowo w aplikacji może sprawdzić liczne promocje oraz skorzystać z innych korzyści.

Mogę zatem powiedzieć, że mamy tu do czynienia z rozwiązaniem bardzo ciekawym, bo prostym, innowacyjnym oraz bezpiecznym. Podoba mi się forma programu lojalnościowego, o którym w ogóle nie musimy pamiętać, do którego nie musimy mieć specjalnej karty na punkty. Cieszę się, że ktoś postanowił ją zastąpić za pomocą karty płatniczej i nie wpycha mi dodatkowego kawałka plastiku do portfela. Czy z powodu tego programu będę robił częściej zakupy w Westfield Arkadia? Prawdopodobnie tak, ale moim zdaniem to uczciwe rozwiązanie, bo za przywiązanie się do konkretnego centrum handlowego otrzymam wymierne korzyści.

Tekst powstał we współpracy z Unibail-Rodamco-Westfield.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst