REKLAMA

Pożegnaj się ze starym wyglądem Facebooka. Od września dostępny będzie tylko nowy

Nowa wersja Facebooka jest wdrażana globalnie od maja. Część osób jej nie znosi i nadal wymusza stary wygląd, ale ta opcja lada moment zniknie. Przyzwyczajcie się do nowego wyglądu.

Nowy Facebook obowiązkowy od września. Czas rozstać się ze starym wyglądem
REKLAMA

Na przestrzeni ostatnich miesięcy Facebook wdrażał nowy wygląd serwisu. Aktualizacje pojawiały się falami, bez widocznego klucza. W naszej redakcji część osób korzysta z nowej wersji od długich miesięcy, a inni dopiero od około dwóch tygodni.

REKLAMA

Zmiana wyglądu Facebooka tym razem nie jest kosmetyczna, a wręcz rewolucyjna.

facebook 2020 redesign 5 tryb ciemny class="wp-image-1066263"

Projekt czerpiący z rozwiązań sprzed niemal dekady doczekał się gruntownego odświeżenia. Wszystkie elementy są większe, w tym główna szpalta z postami. Całość jest nowocześniejsza i wpisuje się w trendy wzornictwa, ale jednocześnie na ekranach monitorów widzimy znacznie mniej treści niż wcześniej. To sprawia, że nowy wygląd ma mnóstwo przeciwników.

Cały czas można wymusić stary wygląd Facebooka, ale ta opcja zniknie we wrześniu.

Jak informuje Engadget, we wrześniu stracimy wybór wyglądu Facebooka. Na całym świecie będzie obowiązywać nowa wersja, czy tego chcemy, czy nie.

Osobiście z Facebooka zrezygnowałem już niemal zupełnie i ograniczam się już tylko do niezastąpionego Messengera. Facebook nadaj jest jednak globalną potęgą, a liczba aktywnych użytkowników miesięcznie to już 2,7 miliarda.

REKLAMA

Jeżeli uważasz, że nowy Facebook wyświetla za mało treści na ekranie, możesz skorzystać ze zmniejszania elementów w przeglądarce. Wystarczy zastosować skrót „ctrl” i „-” (lub „cmd” i „-” na komputerach Mac), by zmniejszyć rozmiar elementów. Standardowy widok przywrócimy skrótem ctr/cmd i 0.

Historia pokazuje, że każda duża zmiana wyglądu w globalnym serwisie spotyka się w pierwszej fazie z oporem użytkowników. Siła przyzwyczajeń jest potężna, ale z czasem ogół użytkowników przyzwyczaja się do nowej wersji i przestaje na nią narzekać. W przypadku Facebooka redesign był koniecznością, bo poprzednia wersja wyglądała niebywale archaicznie jak na standardy 2020 r.

Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj Spider's Web w Google News

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA