Gry  / News

Twórca muzyki do Silent Hill pracuje przy polskiej grze. The Medium przeniesie nas do Krakowa

Studio Bloober Team - polscy specjaliści od interaktywnych thrillerów oraz horrorów - zaprezentowali światu swój najnowszy projekt. To The Medium, przy tworzeniu którego bierze udział sam Akira Yamaoka: legendarny kompozytor odpowiedzialny za utwory w serii Silent Hill.

Room of Angel, Theme of Laura czy Promise to doskonale znane utwory, z dziesiątkami milionów odtworzeń na platformie YouTube. Odpowiada za nie Akira Yamaoka - japoński kompozytor i producent muzyczny, który tchnął duszę w niepokojącą serię horrorów Silent Hill. Bilety na jego trasy koncertowe Silent Hill Live znikały na pniu, z kolei społeczność graczy do teraz uważa go za jednego z najbardziej znanych i utalentowanych producentów całej branży.

Teraz Akira Yamaoka pracuje przy polskiej grze The Medium tworzonej przez Bloober Team.

Japoński kompozytor połączył siły z Arkadiuszem Reikowskim - znanym w branży twórcą muzycznym, którego utwory możemy usłyszeć w takich grach wideo jak Vampire The Masquerade: Coteries Of New York, Layers of Fear 2, Blair Witch czy Observer. Ten muzyczny dualizm ma odpowiadać specyfice samej gry, która łączy dwa światy: rzeczywisty, przedstawiający Kraków z lat 90. oraz ten drugi, groźniejszy, dostępny wyłącznie dla tytułowego medium.

Gra od Bloober Team ma się koncentrować wokół wizji morderstwa dziecka, którą nieustannie nękana jest główna bohaterka. Unikalne moce prowadzą kobietę do podkrakowskiego kompleksu hotelowego, gdzie lata demu doszło do makabrycznej, niewytłumaczalnej tragedii. Tylko podróż po obu światach sprawi, że gracz otrzyma odpowiedzi na wszystkie pytania, a także rozwiąże tajemniczą sprawę w opuszczonym ośrodku.

The Medium zadebiutuje na PC i Xboksie Series X pod koniec 2020 r.

Tytuł będzie miał swoją premierę w zimowym okresie świątecznym. Może to oznaczać, że polska produkcja pojawi się na konsoli Xbox Series X jako jeden z tytułów startowych. The Medium ma wykorzystywać dodatkową moc XSX, w zasadzie niwelując czasy ładowania. Niewykluczone, że z czasem tytuł pojawi się także na innych platformach. Tak było z wcześniejszą grą Bloober Team, czyli Blair Witch. Po tym, jak gra zadebiutowała w ramach programu Game Pass, produkcja znalazła swoje miejsce na konsoli PlayStation 4.

Trzymam kciuki za ten projekt. Produkując pierwsze Layers of Fear, ekipa Bloobera pokazała, że ma ambicje do tworzenia najlepszych gier w Polsce. Późniejszy Observer oraz Blair Witch tylko potwierdziły, iż mamy do czynienia z profesjonalistami znającymi się na rzeczy. Bloober Team walczy o wejście do pierwszej ligi polskiej deweloperki, zaraz obok Techlandu i CDP RED. Jeśli krakowska drużyna zachowa dotychczasową tendencję wzrostową, jest tylko kwestią czasu, kiedy im się to uda.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst