GLS wprowadza odbiór paczek bez kontaktu z kurierem

Lokowanie produktu

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 zmieniła nasze dotychczasowe przyzwyczajenia zakupowe. Zamiast pójść do sklepu, wolimy zapłacić za dostawę kurierem. W ramach troski o bezpieczeństwo, firma GLS wprowadza nowy całkowicie bezkontaktowy system odbioru paczek z użyciem kodu PIN. Drugą nowością jest bezdotykowa płatność BLIKIEM. 

GLS wprowadza odbiór paczek bez kontaktu z kurierem

Zwiększona sprzedaż w sklepach internetowych oznacza również wzmożone dostawy za pośrednictwem firm kurierskich. W trakcie pandemii jest to o wiele bezpieczniejszy sposób, niż samodzielne wybranie się do sklepu, po towar który nas interesuje.

Odbiór przesyłki kurierskiej bez potwierdzenia

Odbiorcy chcieliby jednak ograniczyć kontakt z kurierem i uniknąć składania na skanerze podpisu potwierdzającego odbiór. Z myślą o bezpieczeństwie, firma GLS wprowadziła dwie nowe procedury odbioru przesyłek, które nie wymagają bezpośredniego kontaktu z kurierem. Pierwszą z nich jest odbiór z użyciem kodu PIN.

Nowy sposób odbioru został dodany w ramach istniejącej już usługi InfoCourierService. Żeby odebrać naszą przesyłkę poprzez podanie kodu PIN, jej nadawca musi udostępnić firmie kurierskiej nasz numer telefonu. Jeśli tak się stanie, od GLS otrzymamy wiadomość tekstową zawierającą czterocyfrowy kod PIN oraz numer telefonu do kuriera, który dostarczy nasze zamówienie.

Dysponując kodem PIN możemy odebrać paczkę od kuriera bez konieczności składania podpisu. Kod podajemy pozostając w bezpiecznej odległości, nawet przez drzwi. Inną bezpieczną opcją jest doręczenie w tzw. bezpieczne miejsce w ramach usługi FlexDeliveryService.

Korzystając z tej usługi możemy bezpłatnie zmienić adres lub datę doręczenia oraz wyrazić zgodę na pozostawienie przesyłki bez podpisu na terenie adresu dostawy. Dzięki temu paczka może być dostarczona np. na taras lub do pomieszczenia ochrony osiedla. Z tych możliwości skorzystamy, gdy nadawca podał nasz adres e-mail, na który dostaniemy wiadomość od GLS.

Rozwiązania te najlepiej sprawdzają się oczywiście w przypadku przesyłek, za które zapłaciliśmy przed dostawą. Można umówić się, żeby kurier zostawił paczkę przed domem lub drzwiami do mieszkania.

Płatność i odbiór BLIKIEM

Drugą nowością wprowadzoną przez firmę GLS jest płatność i odbiór z wykorzystaniem BLIKA. Możemy z niego skorzystać, jeżeli zamówimy przesyłkę za pobraniem. Gdy przyjdzie do nas kurier z paczką, wystarczy podać mu kod BLIK.

Po podaniu kodu (możemy to zrobić nawet przez drzwi) zatwierdzamy transakcję poprzez mobilną aplikację swojego banku – podobnie jak robimy to z każdą inną płatnością realizowaną BLIKIEM. Dzięki temu płatność i odbiór przebiegają w sposób całkowicie bezdotykowy i bezpieczny. W ten sposób można zapłacić za każdą paczkę, niezależnie od wartości przesyłki.

GLS chwali się tym, że metody nie wymagające składania podpisu skróciły czas przebywania kurierów na terenie dostawy i kontakt z odbiorcą. Cały proces dostawy skrócił się  również dlatego, że odbiorcy przebywają w domach, na drogach panuje zmniejszony ruch, a płatności są dokonywane online.

To wszystko sprawia, że pomimo zwiększonej liczby doręczeń, zamówienia trafiają do klientów na czas.

*Materiał powstał we współpracy z firmą GLS.

Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj Spider's Web w Google News.

Lokowanie produktu
Najnowsze