REKLAMA
  1. SPIDER'S WEB
  2. Social media
  3. Technologie
  4. Tech

Wyślij kasę, nie serduszko. Spotify wprowadza datki dla artystów

Spotify wystartowało wreszcie z zapowiadanym wsparciem dla artystów. Teraz możecie finansowo wesprzeć swojego ulubionego muzyka lub wspieraną przez niego organizację, jednym palcem.

Spotify dla artystów datki
REKLAMA
REKLAMA

Muzyka uspokaja, muzyka pozwala na chwilę uciec od rzeczywistości, muzyka łagodzi obyczaje – bez niej przetrwanie pandemii byłoby znacznie trudniejsze. Jednak w tym roku sezonu muzycznych festiwali nie będzie, nie będzie koncertów, nie będzie tras. Pandemia uderzyła z całą swoją mocą w branżę muzyczną. Żeby odwdzięczyć się ulubionym wykonawcom za chwilę ulgi i pomóc im przetrwać pandemię, możemy skorzystać ze Spotify.

Wsparcie od i dla wykonawców w Spotify.

Wśród narzędzi dla artystów pojawiło się właśnie Artist Fundraising Pick. Dzięki niemu wokaliści, instrumentaliści, zespoły i soliści mogą prosić fanów o wsparcie ich w nieco konkretniejszy sposób, niż wysyłanie ciepłych myśli, dawanie smutnych buziek w mediach społecznościowych lub dodawanie ich utworów do kolejnych przebojowych playlist. Mogą wysłać im pieniądze.

Na razie Spotify współpracuje tylko z trójką partnerów, ale firma sugeruje, że z czasem może się pojawić ich więcej. Artyści mogą sami wybrać, czy wolą skorzystać z usług Cash App, PayPal.me czy GoFundMe, choć ostania usługa działa tylko na 19 rynkach i nie obsługuje choćby artystów, którzy zbiórkę chcą założyć z Polski. Pierwsza jest z kolei wyjątkowo kusząca dla twórców z Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych, bo aplikacja już zapowiedziała, że przeleje 100 dol. każdemu, kto dostanie choć jeden przelew za jej pomocą. Firma będzie kontynuować tę akcję, aż wyda 1 mln dol.

Spotify wsparcie od i dla artystów class="wp-image-1132960"
Spotify umożliwia wpłacanie datków na artystów i organizacje, które oni wspierają
REKLAMA

Artyści nie muszą koniecznie zbierać pieniędzy na swoje własne potrzeby, jeśli uznają, że oni radzą sobie z kryzysem. Mogą wykorzystać nowe narzędzie, żeby zachęcić fanów do przekazywania datków na dowolną organizację, która bierze udział w projekcie Spotify COVID-19 Music Relief (niestety nie ma wśród nich organizacji z Polski).

Firma z rozbrajającą szczerością przyznaje, że nigdy nie robiła niczego podobnego i chcąc jak najszybciej uruchomić program, mogła nie ustrzec się błędów i prosi w związku z tym o wyrozumiałość.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA