Mądra Babcia z Alior Bankiem nauczą seniorów bankowania online

Lokowanie produktu

Beata Borucka, autorka blogu „Mądra Babcia”, przy wsparciu Alior Banku, będzie w czasie pandemii koronawirusa pokazywać seniorom, że nie ma powodów, by bać się bankowości cyfrowej, która może okazać się po prostu bardzo pomocna.

Alior-Bank-Program-Bezcenne-Chwile

Alior Bank objął patronatem cykl filmów edukacyjnych pt. „Babcia na bank”, który ma ułatwić osobom starszym poruszanie się w wirtualnym świecie, a tym samym ułatwią im codzienne funkcjonowanie. Za opracowaniem tych filmów stoi Beata Borucka, autorka blogu „Mądra Babcia”, która będzie chciała pokazać przede wszystkim seniorom, że bankowość cyfrowa to jeden z tych mechanizmów, który pozwala nam zostawać w domu, ale przy okazji pozwala realizować wiele zadań.

Szczególnie dla zdrowia i bezpieczeństwa osób starszych konieczne jest, aby zachowali oni wszelkie środki ostrożności i w miarę możliwości pozostawali w domach. Zamknięcie w czterech ścianach nie musi jednak oznaczać straconego czasu. Warto wykorzystać go na rozwijanie nowych umiejętności oraz zdobywanie wiedzy, która będzie przydatna również po zakończeniu kwarantanny - przekonuje Michał Wójcik, Dyrektor Marketingu Alior Banku.

Mądra Babcia co tydzień na YouTubie

Edukacyjne filmy, których celem jest przekazanie praktycznych informacji o bankowości internetowej i mobilnej będą uczyć m.in. opłaty rachunków i zakupów przez internet oraz korzystania z karty płatniczej bedą pojawiać się raz w tygodniu na kanale YouTube „Mądra Babcia”.

Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że co trzecia osoba po sześćdziesiątce nie korzysta z bankowości internetowej z powodu braku wiedzy. Mamy nadzieję, że zainicjowane przez Mądrą Babcię działanie rozwinie kompetencje cyfrowe wśród osób starszych - twierdzi Michał Wójcik.

Beata Borucka, autorka bloga, przekonuje, że w obecnej sytuacji pomoc seniorom, to już nie tylko dobra wola, a jednak bardziej odpowiedzialność społeczna.

To jest chwila prawdy nie tylko dla nas, jako ludzi, mediów czy społeczności w sieci, ale też dla  firm i organizacji, mających w swojej misji pomaganie - uważa.

Kolejny krok Alior Banku w walce z wykluczeniem cyfrowym

Włączenie się w akcję Alior tylko potwierdza konsekwentne działania tego banku w walce z wykluczeniem cyfrowym. Jedną z wcześniejszych takich inicjatyw były warsztaty dla seniorów przeprowadzone w zeszłym roku. W ramach programu pilotażowego eksperci banku uczyli klientów 60+, jak bezpiecznie zarządzać finansami online. Osoby starsze pod okiem doradców bankowych dowiedziały się, jak obsługiwać kanały cyfrowe banku.

Teraz Alior Bank rusza z kolejną kampanią społeczną - #TerazTwojaKolej, która będzie skierowana poprzez social media do obecnych klientów banku. Jej celem będzie też aktywizacja seniorów. Alior chce do tego włączyć jak najliczniejszą grupę młodych ludzi.

Chcemy zainspirować młodych ludzi do wsparcia osób starszych z ich najbliższego otoczenia, które nie potrafią posługiwać się nowymi technologiami i bankowością cyfrową. To przecież nasi rodzice i dziadkowie są dla nas największym wsparciem i niezależnie od sytuacji służą radą i dobrym słowem. Czas, aby role się odwróciły - teraz my zatroszczmy się o nich - przekonuje Michał Wójcik.

*Materiał powstał we współpracy z Alior Bankiem

Lokowanie produktu
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-27T18:42:43+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T14:54:23+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T14:46:30+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T09:39:05+01:00
Aktualizacja: 2025-03-27T06:03:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T16:33:07+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T14:37:09+01:00
Aktualizacja: 2025-03-26T12:27:29+01:00