Awaria mBanku: nie działa Blik, a po zalogowaniu do banku nie da się nic zrobić
mBank ma dzisiaj problemy z poprawnym działaniem. Napotkali na nie klienci, którzy chcieli zalogować się dzisiaj z rana do bankowości online. Nie działa nawet BLIK.
To kiepski poniedziałek dla klientów mBanku. Ze względu na awarię bankowości online zostali nagle i do odwołania odcięci od swoich środków.
Problemy sprawia już samo logowanie i to zarówno do aplikacji mobilnej na smartfony i tablety, jak i do serwisu transakcyjnego w przeglądarce. Trwa to wyraźnie dłużej niż zwykle, a w niektórych przypadkach kończy się niepowodzenie.
To jednak niestety dopiero początek problemów, jakie mają klienci. Okazuje się, że nawet jeśli jakimś cudem uda im się zalogować, to raczej mogą zapomnieć o zrobieniu przelewów. Witryna nadal nie chce współpracować.
Problemy sprawiała też od rana usługa eMakler, co jest sporym problemem, bo jak donoszą użytkownicy, nie działała już podczas otwarcia giełdy. mBank informuje, że akurat w tym przypadku udało się z nimi uporać i usługa powinna działać już poprawnie.
Nadal jednak nie działa w mBanku usługa Blik.
Jeśli ktoś chciał teraz opłacić zakupy lub zrobić przelew na numer telefonu wykorzystując w mbanku polski system płatności online, to musi uzbroić się w cierpliwość. BLIK nie działa do odwołania — przynamniej w mBaku.
Udało nam się przy tym potwierdzić, że tak jak aplikacja i strona mBanku oraz system BLIK odmawiają posłuszeństwa, tak karty płatnicze wydane przez bank działają. Można nadal płacić za zakupy i usługi z wykorzystaniem Apple Pay.
Tyle dobrego, że przedstawiciele firmy potwierdzają, że obecnie trwają problemy. W poście na oficjalnym profilu mBank w serwisie Twitter przepraszają za nie i proszą o cierpliwość, bo obecnie pracują już nad przywróceniem dostępności usług.
Problemy z logowaniem do mBanku zauważyli użytkownicy DownDetector.
mBank zaczął kaprysić już ok. 10:00, ale niedługo po 11:00 zanotowano ok. 650 zgłoszeń jednocześnie. Według mapy awarią dotknięty został niemal cały kraj, a przede wszystkim takie miasta jak Warszawa, Łódź, Poznań, Kraków, Rzeszów i Trójmiasto.
Ostatni komunikat mBanku w tej sprawie, który informował o występujących problemach, pojawił się w serwisie Twitter godzinę temu. Bank odpisuje jednak na wiadomości klientów i próbuje ich uspokoić. Trzymamy kciuki, żeby awarię udało się szybko usunąć.