REKLAMA

Spotify z nowym wyglądem. Mniej tekstu, więcej ikon

Spotify od dziś wdraża nowy wygląd swojej aplikacji mobilnej. Zmiany obecnie trafiają do użytkowników iOS. Będzie bardziej minimalistycznie.

Spotify z nowym wyglądem. Mniej tekstu, więcej ikon
REKLAMA
REKLAMA

Od dziś Spotify uruchamia proces wdrażania nowego wyglądu aplikacji mobilnej na iOS. Pojawiają się zupełnie nowe elementy, na które raczej nikt nie będzie narzekał. Aplikacja idzie w stronę minimalizmu, a zamiast przycisków z opisowym tekstem zobaczymy ikonki.

Na stronie artysty lub playlisty widzimy obecnie duży zielony przycisk z napisem „Odtwarzaj losowo”. W nowej wersji zobaczymy zielony przycisk z symbolem odtwarzania, który dodatkowo ma małą etykietkę z symbolem odtwarzania losowego. Proste? Owszem. Czytelne? Myślę, że jak najbardziej.

Do tego zmieni się nieco sposób wyświetlania informacji o artyście i playliście. Nazwy i tytuły będą przyklejone do lewej strony, a nie będą wyśrodkowane, tak jak teraz.

Drugą nowością jest przeniesienie ikon pobierania i polubienia. Zostaną one wyeksponowane na górze playlisty lub albumu, a do tego zostaną zastąpione - zgadliście - symbolem. Łatwiejszy dostęp do serduszka to dobra zmiana, z kolei z nową ikoną pobierania również nikt nie powinien mieć problemów.

spotify nowy wyglad class="wp-image-1095368"

Polubienia zostaną też wyeksponowane w innych miejscach aplikacji, np. podczas wyszukiwania. Na liście wyników wyszukiwania polubione utwory będą miały umieszczone na końcu serce.

Zmiany od dziś trafiają do użytkowników systemu iOS.

spotify nowy wyglad class="wp-image-1095371"

Osobiście jeszcze ich nie widzę, więc trudno mi ocenić, jak bardzo wpływają na obsługę aplikacji. Całość wygląda jednak na przemyślaną. To mały kroczek do przodu, który powinien usprawnić korzystanie z aplikacji.

Nie wiadomo na razie, kiedy aktualizacja trafi na Androida, ale firma obiecuje, że będzie to „już wkrótce”.

spotify nowy wyglad class="wp-image-1095374"

A tymczasem Spotify rośnie w siłę. Na koniec 2019 r. z serwisu korzystało 271 mln osób, z czego 124 mln korzystały z płatnej subskrypcji. Główny konkurent, Apple Music, miał w połowie 2019 r. 60 mln płatnych subskrybentów. Apple nie chwalił się nowszymi danymi.

Wygląda jednak na to, że Spotify radzi sobie świetnie po premierze Apple Music. Struktura wzrostu tego pierwszego robi duże wrażenie.

REKLAMA
spotify nowy wyglad class="wp-image-1095377"

A tak podobny wykres wygląda dla usługi Apple. Pamiętajmy jednak, że najnowsze wyniki obejmują czerwiec 2019 r.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA