Santander z problemami. Bank radzi przesiadkę na aplikację mobilną
Dla klientów banku Santander tydzień nie rozpoczął się zbyt dobrze. Usługi bankowości online od godziny nie działają. Klienci zostali odcięci od swoich pieniędzy. Ratunkiem może być tym razem aplikacja mobilna.
Aktualizacja na końcu wpisu.
Bankowość internetowa to jedna z najważniejszych usług internetowych. Niestety podobnie jak wszystkie inne rozwiązania tego typu bywa podatna na awarię. Dzisiaj przekonali się o tym klienci Santandera, którzy mają problem z zalogowaniem się na swoje konta.
Santander - nie działa bankowość online
O awarii informują w social media klienci banku, a sporo zgłoszeń o niej widać w serwisie downdetector.pl. Santander znalazł się na szczycie listy usług, które obecnie sprawiają problemy przed zajmującymi zwykle na tej liście pierwszeństwo operatorami.
W szczytowym momencie awarię jednocześnie zgłaszało blisko 400 osób. Informacje o tym, że bank ma problemy z działaniem, docierają z całej Polski. Największymi ogniskami są Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań i Gdańsk.
Głównym problemem klientów Santandera jest obecnie desktopowy system bankowości internetowej. Brak możliwości zalogowania się na swoje oznacza, że konsumenci, którzy wybrali ten bank, nie mogą sprawdzić stanu rachunku, wydać dyspozycji przelewu itp.
Santander Bank radzi klientom pobieranie aplikacji mobilnej.
Chociaż bankowość online banku Santander obecnie nie działa, jego oficjalny profil na Facebooku proponuje klientom pewne obejście tego problemu. Jest nim pobranie aplikacji mobilnej, która dostępna jest w sklepach Google Play na smartfony z systemem Android i App Store na iPhone’y i iPady.
Pozostaje trzymać kciuki, by wspomniana aplikacja wytrzymała wzmożone obciążenie ze względu na brak opcji logowania się do banku w przeglądarce, a informatycy banku prędko uporali się z awarią bankowości online. Na szczęście technicy są już świadomi problemu.
Aktualizacja (15:59)
Przed chwilą otrzymaliśmy informację od przedstawicieli banku, że problem udało się rozwiązać. O godz. 15:45 przywrócono „pełną dostępność usług bankowości elektronicznej Santander Internet”.