Sprzęt  /  News

Jak to jest stracić 0,8 mld dol. na sprzedaży telefonów? Zapytajcie LG

lg-k50s-08

Przykro się to czyta. LG był niegdyś jednym z najbardziej szanowanych producentów telefonów. Dziś ledwo sobie radzi na tym rynku – a opublikowane wyniki finansowe rodzą wyłącznie pesymizm.

Grupie LG wiedzie się doskonale. Koreański gigant w swoim rocznym sprawozdaniu finansowym słusznie chwali się przychodami na poziomie 53 mld dol. i zyskami operacyjnymi w kwocie 2,07 mld. Co prawda, te ostatnie to również 10-procentowy spadek względem roku 2018, ale trudno tu rozmawiać o jakiejkolwiek porażce.

Tak dobre wyniki LG zawdzięcza jednak przede wszystkim swojej świetnej ofercie w kategoriach AGD i RTV. Szczególnym powodzeniem cieszy się linia produktowa Signature, która z uwagi na pozycjonowanie jako linii luksusowej, zapewnia dodatkowy bonus producentowi w formie wysokich marż przy sprzedaży. Smuci tylko jedna rzecz. Za to bardzo mocno.

Wyniki LG za 2019 r. AGD radzi sobie fenomenalnie, tymczasem dział telefonów komórkowych tonie w stratach.

LG Mobile odnotowało 1,12 mld przychodu w kwartale, który zakończył się w grudniu ubiegłego roku, a więc jeszcze mniej niż w analogicznym kwartale 2018 r.. To przełożyło się na straty operacyjne w kwocie 0,86 mld dol. LG jednak nie zamierza się poddawać, przynajmniej jeszcze nie. Firma już teraz zapowiada ofensywę zarówno na półce cenowej przeznaczonej dla klienta masowego, jak i na półce luksusowej w formie urządzeń zgodnych z sieciami 5G.

Nie ukrywam że subiektywnie nieco bolą mnie te kłopoty. Lata temu LG uważany był powszechnie jako producent telefonów wysokiej jakości, często z ciekawymi i innowacyjnymi pomysłami. Sam w swoim posiadaniu miałem kiedyś telefony LG Prada i LG Swift 7 i były to – w swojej klasie – rewelacyjne produkty. Cóż, podobnie ciepłe wspomnienia mam względem telefonów HTC. Miejmy nadzieję, że koreańskie LG nie skończy jak jego tajwański konkurent,