REKLAMA

Najlepszy stock z darmowymi zdjęciami właśnie wymyślił zupełnie nowy sposób zarabiania na zdjęciach

Skąd brać zdjęcia na bloga? Oczywiście ze stocka. Najlepszy darmowy stock - Unsplash - właśnie wprowadził zupełnie nowy sposób zarabiania na zdjęciach. A przy okazji wymyślił prawdopodobnie najmniej inwazyjną formę reklamy.

Zdjęcia za darmo ze stocka
REKLAMA
REKLAMA

Jeżeli tworzysz treści na bloga albo fanpage'a, doskonale wiesz, jak ważną rolę pełnią zdjęcia. To one w pierwszej chwili przykuwają wzrok odbiorcy i zachęcają do zapoznania się z tekstem. W dzisiejszych realiach nawet najdoskonalszy artykuł potrzebuje wizualnego wsparcia, bo czarno-biała ściana tekstu nie przebije się do świadomości masowego odbiorcy.

Darmowe zdjęcia są dziś na wyciągnięcie ręki.

Zdjęcia stockowe darmowe class="wp-image-1055338"
Unsplash to jeden z najlepszych darmowych stocków ze zdjęciami.

Nie trzeba być fotografem, by zapewnić zdjęcia do swojego artykułu. Najprostszym sposobem na pozyskanie zdjęć jest skorzystanie ze stocka, czyli bazy fotografii udostępnionej właśnie w celu ilustrowania artykułów, czy treści w mediach społecznościowych.

Spośród płatnych stocków najbardziej lubię Shutterstock, ale zdarza mi się też korzystać z darmowych baz. Tutaj numerem jeden jest Unsplash, w którym bardzo podoba mi się podejście do stylistyki zdjęć. Choć serwis na przestrzeni lat mocno urósł (dziś ma bazę przeszło 1,5 mln fotografii), to twórcy bardzo dbają o ich jakość. To po prostu dobre, bardzo jakościowe i estetyczne fotografie, najcześciej utrzymane w minimalistycznej stylistyce. Nie ma tu dziwnych panów ze stocka, czy marnych aktorów w zainscenizowanych pozach.

Wszystkie zdjęcia na Unsplash można wykorzystać za darmo, zarówno do projektów komercyjnych jak i niekomercyjnych. Nie trzeba przy tym umieszczać podpisu autora, choć dodanie go będzie miłym gestem.

Zdjęcia stockowe za darmo? Coś tu nie gra...

No dobrze, ale skoro Unsplash jest darmowy i ma wysoką jakość, to gdzie tkwi haczyk? Unsplash nie zarabia, ale twórcy nigdy nie ukrywali, że planują monetyzację. Teraz zdradzili szczegóły dalszego rozwoju.

Tutaj robi się naprawdę ciekawie, bowiem Unsplash podszedł do tematu bardzo niestandardowo. Typowym podejściem byłoby stworzenie płatnego planu subskrypcyjnego lub sprzedaż pojedynczych zdjęć za mniejsze lub większe kwoty. Na tej zasadzie działają praktycznie wszystkie największe stocki zdjęć. Unsplash postanowił jednak nie złamać swoje sztandarowej zasady, by dostarczać darmowe zdjęcia w wysokiej jakości.

Unsplash wymyślił kapitalny sposób na to, jak zarobić na stoku. Tak powstał Unsplash for Brands.

Twórcy stocka nawiązali współpracę z wybranymi firmami i wspólnie zrobili piękne stockowe fotografie produktów danych firm. Pierwsze marki to Google, Harley-Davidson, Square, Boxed Water, Le Creuset oraz Timberland.

Zdjęcia za darmo, stock unsplash class="wp-image-1055332"
Unsplash - darmowy stock

Przykładowo, po wpisaniu w wyszukiwarkę Unsplasha frazy „student”, w wynikach pośród książek i plecaków znajdziesz też zdjęcia studentów pracujących na Chromebookach. Za takie zdjęcie zapłacił Google, któremu zależy na promocji Chromebooka jako komputera edukacyjnego.

Widzicie już tę zależność? Unsplash dostaje pieniądze za to, że Google promuje swój produkt na pięknych zdjęciach udostępnionych na stocku. Google dostaje miękkie, bardzo natywne lokowanie produktu w artykułach, których twórcy wykorzystają zdjęcie Chromebooka. Twórca strony dostaje darmowe zdjęcie do wykorzystania bez ograniczeń. Czytelnik strony widzi ładną ilustrację tekstu z bardzo nieinwazyjnym lokowaniem produktu. Wielu odbiorców nawet nie będzie zdawać sobie sprawy, że takie zdjęcie jest formą reklamy.

Darmowe zdjęcia, zdjęcia stockowe class="wp-image-1055335"
Zdjęcie ze stocka z lokowaniem produktu. Reklama jest zupełnie nieinwazyjna.

Wilk syty, a owca cała. Pomysł jest genialny w swojej prostocie. Jest to jedna z najbardziej naturalnych i najlżejszych form reklamy, jakie ostatnio widziałem w internecie.

Brawa za ten pomysł! Zdjęcia na fanpage mogą być darmowe, a jednocześnie stock może na nich zarabiać.

REKLAMA
zdjęcia ze stocka class="wp-image-1055341"
Darmowe zdjęcia stworzone wspólnie z marką (tu z Harley-Davidson) mają specjalne oznaczenie.

Model monetyzacji Unsplasha jest bardzo nietuzinkowy, więc trudno ocenić jego potencjał biznesowy. Być może okaże się, że taka forma reklamy jest nieefektywna, a serwis będzie zmuszony do szukania innych źródeł zarobku. O tym dowiemy się dopiero za jakiś czas, ale mam nadzieję, że pomysł się obroni. Zyskaliby na tym wszyscy, od korporacji, po końcowego użytkownika internetu.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA