W Warszawie będą szukać odpowiedzi na pytanie, czy sztuczna inteligencja zmieni przyszłość biznesu
Jak sztuczna inteligencja zmieni przyszłość biznesu? Na to pytanie będą szukać odpowiedzi uczestnicy konferencji organizowanej w Warszawie przez firmę Crayon.
Sztuczna inteligencja stała się terminem wszechobecnym. Przestała wręcz robić wrażenie. Lodówki, pralki, telewizory są dziś karmione algorytmami AI, a aparaty w smartfonach wykonują dzięki nim lepsze zdjęcia. W każdym niemal aspekcie nowoczesności gdzieś w tle pojawi się sztuczna inteligencja.
Termin ten powszednieje i wszedł do potocznego języka jako zbiór fantazmatów będących mieszanką oczekiwań czy wyobrażeń rodem z science fiction, brutalnie zresztą ogołoconych z elegancji przez inteligentne tostery.
Na szczęście sztuczna inteligencja nie jest wyłącznie tworem marketingowym, a nad jej przyszłością debatują nie tylko naukowcy, ale też praktycy.
Konferencja „Jak AI zmieni przyszłość biznesu?” odbędzie się 15 stycznia 2020 r. przy ul. Marszałkowskiej 126/134 w Warszawie.
„Czy Polska jest już na tyle dojrzałym rynkiem, żeby z sukcesem wdrażać rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji?” – pytają organizatorzy imprezy, szukając benefitów i zagrożeń związanych z AI.
Podczas konferencji w stolicy zaprezentowane zostaną wieloletnie doświadczenia organizatora, czyli firmy Crayon. Jej przedstawiciele wraz z zaproszonymi gośćmi będą opowiadać również o tym, czym różnią się rynki w Europie Środkowo-Wschodniej od tych w krajach nordyckich.
Wśród prelegentów zobaczymy m.in. założyciela i prezesa Crayon Group, Rune Syversena. Towarzyszyć mu będzie Alexander Kutowski, wiceprezes odpowiedzialny za Europę Środkowo-Wschodnią. W debacie weźmie też udział Wojciech Życzyński, Dyrektor Segmentu Klientów Kluczowych, Małych i Średnich Firm oraz Partnerów Microsoft.
Konferencja rozpocznie się 15 stycznia o 17:30 i potrwa do 21:00. Na początku jej uczestnicy posłuchają o genezie obecności organizatora na polskim rynku. Później przedstawiciel Microsoftu wraz z szefem Crayon Group debatować będą o tym, jak AI zmieni rynek i spróbują zmierzyć gotowość firm do wdrożenia AI?
W kolejnym bloku zaprezentowane zostaną przykłady udanych wdrożeń. Uczestnicy dowiedzą się, co mają wspólnego krowy z AI. Opisany zostanie przypadek norweskiej spółdzielni mleczarskiej, która zaczęła korzystać z AWS Machine Learning oraz Norweskiego Szpitala Narodowego, gdzie wdrożono AI.
Podczas konferencji omówione zostaną również etyczne, prawne i psychologiczne wyzwania związane ze sztuczną inteligencją. Dyskusja na te tematy będzie się toczyć przy stolikach tematycznych.
Crayon Group rozpoczyna ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej.
Główna siedziba Crayon Group znajduje się w Oslo. Ta firma z norweskimi korzeniami posiada już 45 biur w różnych zakątkach świata – m.in. w Szwecji, Danii, Finlandii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Portugalii, Islandii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Indiach, Singapurze, Malezji, Australii, Stanach Zjednoczonych. Od niedawna jest obecna także w Polsce.
Crayon zajmuje się doradztwem w zakresie cyfrowej transformacji przedsiębiorstw, pomagając im uzyskać zwroty z inwestycji w technologie informatyczne. Głównym polem zainteresowania firmy jest dostarczanie rozwiązań z zakresu AI i machine learning.
Partnerem Crayona są najwięksi i najważniejsi światowi gracze: Microsoft, IBM, AWS, Oracle, Google czy Facebook. W bieżącym roku przedsiębiorstwo uzyskało tytuł najlepszego partnera globalnego Microsoftu w zakresie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Ma również tytuł Azure Expert (Managed Services Provider).
Konferencja organizowana w Warszawie będzie pierwszym tego typu wydarzeniem organizowanym przez firmę w Polsce.
Żeby wziąć udział w konferencji, trzeba się zarejestrować na stronie crayon-eventy.pl.
* Tekst powstał we współpracy z firmą Crayon.