Xiaomi Mi Band 3i to nowa opaska fitnessowa. Jest jeszcze tańsza
Choć najnowszą opaską Xiaomi jest Mi Band 4, to producent pokazał rozwinięcie poprzedniej serii. Nowy Xiaomi Mi Band 3i to urządzenie, które ma być przede wszystkim tanie.
Xiaomi Mi Band 4 to prawdopodobnie najbardziej opłacalna opaska fitnessowa na rynku. Nie ma sensu doszukiwać się w niej wysmakowanych rozwiązań i mnogości funkcji, ale z drugiej strony, ma ona wszystko, co niezbędne. Pokazuje powiadomienia ze smartfona, mierzy puls, kroki, aktywność fizyczną oraz sen, potrafi sterować muzyką ze smartfona, a do tego ma kilka mniejszych funkcji.
To wszystko jest dostępne w cenie ok. 130 zł, choć niekiedy sprzęt można ściągnąć z Chin nawet za 80 zł.
Tanio? Xiaomi na to: potrzymaj mi zieloną herbatę
Xiaomi celuje w globalną sprzedaż, przy czym doskonale rozumie, że nie wszystkie regiony świata żyją na takim poziomie, jak centrum Europy. Nowa opaska Xiaomi Mi Band 3i powstała właśnie z myślą o krajach rozwijających się, w tym głównie Indiach.
A czym właściwie jest Xiaomi Mi Band 3i? Nowa opaska ma funkcje z Xiaomi Mi Band 3, ale jest pozbawiona pulsometra. Ma też nowy wygląd paska, który podoba mi się dużo bardziej niż w standardowej wersji Xiaomi Mi Band 3. Poza tym znajdziemy tu wszystkie cechy z Xiaomi Mi Band 3, w tym wodoszczelność, czas pracy sięgający 20 dni, dotykowy ekran AMOLED, oraz komplet funkcji fitnessowych.
Xiaomi Mi Band 3i kosztuje ok. 70 zł
Xiaomi Mi Band 3i jest wyceniona w Indiach na 1299 rupii, podczas gdy standardowa Xiaomi Mi Band 3 kosztuje 1799 rupii. Cena nowszej wersji jest więc niższa o ponad 30 proc. W przeliczeniu na złotówki, wyniesie ona ok. 70 zł.
Czy w takim razie warto zapolować na opaskę Xiaomi Mi Band 3i? Sprzęt nie będzie oficjalnie dystrybuowany w Polsce, ale na pewno będzie się dało zamówić opaskę do naszego kraju. Przy cenie 70 zł jest to raczej nieopłacalne, bo tak jak wspomniałem, często można znaleźć promocje, w których Xiaomi Mi Band 4 kosztuje 80 zł, a jednak potrafi sporo więcej.
Z naszej perspektywy różnica cenowa jest wręcz symboliczna, ale na rynkach rozwijających się zejście z ceną o ponad 30 proc. z pewnością pozwoli zwiększyć sprzedaż. Tym bardziej, że w swojej klasie Xiaomi raczej nie ma realnej konkurencji. Chińskich opasek jest wiele, ale ta od Xiaomi wyróżnia się też udaną aplikacją do obsługi, co w tej klasie cenowej nie jest oczywistością.