1. SPIDER'S WEB
  2. Media
  3. Tech

Wideo dnia: „Album” to odpowiedź na dziadka uczącego się angielskiego - nowa reklama Allegro

W nowej świątecznej reklamie Allegro próbuje pokazać, że nawet jeśli nie widzimy tego na pierwszy rzut oka, w rodzinie wiele nas łączy. Czasami trzeba tylko tego łączącego elementu poszukać. 

Reklama świąteczna Allegro 2019

Od 2016 r. Allegro próbuje powtórzyć swój własny mały świąteczny cud. Wtedy to firma wypuściła reklamę o dziadku, który heroicznie próbował nauczyć się angielskiego, bo po drugiej stronie oceanu czekała na niego jeszcze niepoznana wnusia.

Jeszcze długo po świętach połowa internetu, oglądając językowe i rodzinne, perypetie staruszka ukradkiem ocierała łzy wzruszenia. Druga połowa chlipała otwarcie.

Świąteczny „Album” z Allegro

Nowa reklama przedstawia historię, która przynajmniej w swojej pierwszej połowie wielu osobom może wydać się niepokojącą znaną. Oto na święta przybywa seniorka rodu ciepło witana przez wszystkich poza wnuczką w wieku nastoletnim, która niepodnosząc nawet głowy znad smartfona rzuca tylko zdawkowe „Cześć babcia”. Staruszka jeszcze kilkakrotnie próbuje walić głową w smartfon, ale przegrywa z grą o wyścigach. Opowieść o przedstawicielce tego strasznego młodego pokolenia, które świata poza ekranem nie widzi, przybiera jednak pozytywny obrót – taka konwencja świątecznego gatunku.

Pod koniec pokolenia się jednoczą i okazuje się, że ta sama technologia, która nas wciąga i oddziela od innych, może nas też z nimi połączyć. Najważniejsze to dojrzeć realną więź, która wije się między nami i łączy tylko z pozoru odległe od siebie pokolenia.

Tak naprawdę mamy dużo więcej wspólnego ze starszymi członkami rodziny, niż nam się czasem wydaje. Kampania dotyczy tego, co najważniejsze w okresie Bożego Narodzenia w każdej rodzinie: bycia razem. Technologia jest tylko narzędziem, które może być pomocne — deklaruje Maciej Twardowski, dyrektor wykonawczy w Ogilvy, które przygotowało dla Allegro kampanię komunikacyjną „Znajdź to, co najważniejsze teraz”.

Tegoroczna reklama znów ma za zadanie wycisnąć z nas łzy wzruszenia. Taka jest zresztą konwencja gatunku. Kto jej nie lubi, lepiej niech ze szczególną ostrożnością podchodzi do telewizora. Podniosła atmosfera, świąteczne światełka, radość obdarowywania i sto wariacji na temat ważnej roli, która gra w naszym życiu rodzina, będzą nas atakowały jeszcze przez dobry miesiąc.

Reklama będzie emitowana w różnych wersjach w telewizji, w mediach społecznościowych i na stronie Allegro. W pełnej wersji dostępna jest na YouTubie.