Youtuberzy chcą zasadzić 20 mln drzew. Akcja trwa dwa dni i już jest sukcesem
Popularni vlogerzy skrzyknęli się, żeby zrobić coś dobrego dla planety. MrBeast, PewDiePie, MKBHD i inne gwiazdy YouTube’a zachęcają widzów, by sadzili drzewa. Przez internet.
Twórcy internetowi, którzy osiągnęli sukces, bardzo często biorą udział w różnych akcjach charytatywnych i społecznych. Nie inaczej jest w przypadku zaledwie 21-letniego vlogera Jimmy’ego Donaldsona, który chowa się pod pseudonimem MrBeast. Youtuber w zasadzie zdobył swoją popularność tym, że sam je organizuje, bo chce zrobić coś dobrego dla innych i dla świata.
Zasadź drzewo przez internet
MrBeast jest obecny w internecie od 13 roku życia. Zaczynał jako letsplayer i na prawdziwy sukces czekał pół dekady. Dwa lata temu udało mu się wreszcie go osiągnąć i od 2017 r. jest nieprzerwanie na topie. Ma już 25 mln subskrybentów i postanowił to wykorzystać, by walczyć z negatywnymi skutkami zmian klimatycznych wywołanych przez człowieka.
Cel akcji, którą w zasadzie już w maju rozpoczął MrBeast, jest naprawdę ambitny. Jej założeniem jest zebranie do 2020 r. kwoty 20 mln dol. Pozwoli ona zasadzić do końca 2022 r. aż 20 mln nowych drzew. Oficjalny hashtag akcji to #TeamTrees, a popularny youtuber zaczął się nią zajmować z okazji zbliżania się do progu 20 mln subskrypcji.
W ramach akcji powstał film, na którym MrBeast pokazuje, jak żmudne jest sadzenie nowych drzew. W ciągu dnia udało mu się zasadzić ich jedynie 300, więc jakby miał w pojedynkę zasadzić ich 20 mln, to trwałoby to ponad 180 lat. Właśnie dlatego we współpracy z organizacją Arbor Day Foundation i zachęca swoich widzów, by wspierali akcję #TeamTress finansowo.
Warto przy tym zaznaczyć, że MrBeast to nie jedyny YouTuber, który zachęca do sadzenia drzew w ramach akcji #TeamTrees.
Do akcji dołączyły też inne internetowe osobistości. MrBeast uważa, że jego akcja #TeamTrees to największa tego typu współpraca pomiędzy vlogerami w historii istnienia portalu YouTube. Zaangażowanych jest w nią już teraz kilkaset kanałów, a lista cały czas rośnie.
Wśród uczestników akcji są nie tylko PewDiePie (Felix Kjellberg) i MKBHD (Marques Brownlee). Zaangażowani są również tacy twórcy i takie kanały jak Mark Rober, Rhett & Link, Marshmello, iJustine, The Slow Mo Guys, Ninja, Simone Giertz, Jacksepticeye i Smarter Every Day.
Celem vlogerów jest stworzenie tak wielu filmów, by przykryły one wszystko inne w karcie Na czasie w serwisie YouTube.
Zmasowany atak na platformę Google’a rozpoczął się dwa dni temu i chociaż cel nie został jeszcze zrealizowany, to już teraz akcję #TeamTrees można okrzyknąć sukcesem. Co prawda do polskiej wersji YouTube’a i naszej karty Na Czasie filmy o niej się nie przebijają, ale za granicą akcja, która potrwa jeszcze 66 dni, już teraz ma przełożenie na wpłaty na ten cel.
W momencie, gdy piszę te słowa, na stronie zebrano 4423588 dol. MrBeast sam dorzucił do puli tam ponad 250 tys. dol. Do tego zbiórka trwa bezpośrednio na YouTubie, gdzie zebrano już 1473039 dol.
Biorąc pod uwagę tempo, w jakim przybywa środków, jest bardzo prawdopodobne, że założone 20 mln dol. uda się uzbierać znacznie szybciej, niż przed końcem bieżącego roku.