REKLAMA

Niemiła zmiana polityki Microsoftu. The Outer Worlds od twórców Fallouta bez optymalizacji dla PS4 Pro

Microsoft od wielu lat roztacza wizję, w której wszyscy gracze mają równe szanse. Że nikt nie jest dyskryminowany. Tymczasem należące do niego studio sprawi niemiłą niespodziankę posiadaczom PlayStation 4 Pro.

16.10.2019 17.29
The Outer Worlds the obsidian games
REKLAMA
REKLAMA

Jedną z rzeczy, za którą wysoce szanuję Phila Spencera (to szef działu Xbox), są jego wielokrotnie artykułowane poglądy na temat gamingowego biznesu. Spencer potrafił nawet krytykować swoich poprzedników za kiepskie dla graczy układy, jak czasowa dostępność na wyłączność na danej konsoli elementów składowych multiplatformowej gry. A więc coś, co często zdarzało się w czasach Xboxa 360. Zdaniem Spencera, Xbox powinien być wybierany z sympatii, a nie z przymusu. Do tej pory wszystkie jego działania uwiarygadniały to, co mówi.

Niestety, po raz pierwszy w historii panowania Spencera, dział rozrywki elektronicznej Microsoftu zachowuje się niefajnie. Chodzi o grę RPG The Outer Worlds, która niedługo pojawi się na PlayStation, PC i Xboksie. Grę stworzyło studio Obsidian Entertainment, znane z takich gier jak Pillars of Eternity, Fallout: New Vegas, Neverwinter Nights 2 czy Knights of the Old Republic II.

Obsidian od niedawna należy do Microsoftu. Wszystkie jego przyszłe gry nie będą się pojawiać już na PlayStation i Switchu, ale nowy właściciel zezwala studiom na dokończenie rozpoczętych przed przejęciem multiplatforowych projektów. The Outer Worlds trafi więc nie tylko na Xbox Game Pass, ale i na platformy konkurencji.

Obsidian nie wysili się jednak przy wersji na konsole Sony. The Outer Worlds bez dedykowanej obsługi PlayStation 4 Pro.

Gra, jak nietrudno się domyślić, będzie zoptymalizowana zarówno pod słabszego Xboxa One S, jak i znacznie mocniejszego Xboxa One X. W ramach ekosystemu PlayStation będzie jednak tylko jedna wersja. Posiadacze PlayStation 4 Pro nie odczują w grze żadnych korzyści. I to nawet symbolicznych, jak nieznaczne zwiększenie szczegółowości obrazu czy rozdzielczości.

REKLAMA

Nie ma niestety żadnego wytłumaczenia tego kroku poza chęcią grania nie fair wobec graczy na PlayStation. Obsidian nie może się już tłumaczyć brakiem funduszy na rozwinięcie dodatkowej wersji gry – sojusz z Microsoftem zapewnił studiu finansowe bezpieczeństwo. Jest na dodatek w pełni zrozumiałe, czemu Obisidian w przyszłości nie będzie już tworzył gier na PlayStation. To zlekceważenie graczy z PlayStation 4 Pro może jednak Microsoft kosztować więcej wizerunkowo, niż to było warte.

Szkoda. Zwłaszcza że The Outer Worlds zapowiada się świetnie.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA