Wiedźmińska gra karciana Gwint pojawi się na iPhone'ach i iPadach 29 października
Stworzona na fali popularności Wiedźmina 3 gra Gwint okazała się ogromnym sukcesem dla polskiego studia CD Projekt RED. Gra jednak nie była dostępna na mobilne urządzenia Apple’a, choć te wydają się idealną dla niej platformą. To właśnie się zmienia.
Gwint: Wiedźmińska gra karciana – bo tak brzmi pełna nazwa tej produkcji – powstał poniekąd na prośbę fanów. Wywodzi się on z mini-gry z Wiedźmina 3. W przerwie od polowań na strzygi i potwory w ludzkiej skórze mogliśmy się zrelaksować w wirtualnej tawernie i zagrać w karty. Pomysł tak spodobał się fanom, że ci zaczęli domagać się samodzielnej gry w Gwinta. CD Projekt RED odpowiedział na to zapotrzebowanie. Gra pojawiła się w wersji na PC, PlayStation 4 i Xbox One.
Tyle że gra karciana, nawet w ślicznej oprawie i ze złożoną grafiką, wydaje się wręcz stworzona na platformy mobilne. Na konsoli to ja chyba jednak chciałbym dalej walczyć z potworami, a w karty wolałbym sobie pograć na iPadzie. No i cóż: pogram. Wy też.
Gwint: Wiedźmińska gra karciana na system iOS. Premiera 29 października
Gra w swojej podstawowej wersji będzie darmowa, choć będzie okazja przez mechanizm mikrotransakcji do wydania pieniędzy. Będzie to jednak opcjonalne i zależne od nas. Co bardzo cieszy, iOS-owy Gwint nie będzie niezależnym bytem. Grę będzie można zsynchronizować z jej pecetową wersją, podając w aplikacji dane naszego Konta GoG. Niestety nie będzie to możliwe w przypadku wersji na Xbox One i PlayStation 4.
Gra będzie wymagała jako minimum iPhone’a 6S lub nowszego, iPada mini 4 lub nowszego, iPada 5. generacji lub nowszego oraz iPada Air 2 lub nowszego. Zadziała również na wszystkich odmianach iPada Pro. Te najszybsze urządzenia Apple’a będą oferowały lepszą oprawę graficzną za sprawą tekstur w rozdzielczości 4K.
Grę można już teraz zamówić przez App Store. Jeżeli się na to zdecydujemy, Gwint automatycznie się zaintaluje na naszym urządzeniu, jak tylko będzie dostępny – a więc w dniu 29 października.