Biało na czarnym. Facebook testuje nowy, ciemny motyw interfejsu
Najnowsza wersja mobilnej aplikacji Facebooka zawiera w swoim kodzie źródłowym elementy jasno sugerujące, że już niedługo będziemy mogli korzystać z usługi bez mrużenia oczu po zmroku.
Jane Wong ma nietypowe hobby. W wolnym czasie pobiera mobilne aplikacje i stara się technikami inżynierii wstecznej poznać ich sekrety. A konkretniej, stara się dostać do ukrytych przed normalnym użytkownikiem funkcji. Udało jej się dzięki temu odkryć, że społecznościowy gigant szykuje istotne zmiany w wyglądzie swojej usługi. Używane przez nas aplikacje już teraz zawierają ciemny tryb interfejsu dla niektórych elementów.
Nic dziwnego, że ciemny motyw interfejsu na razie jest ukryty przez Facebooka. To dopiero początek prac.
Wong nie podaje dokładnej recepty na uruchomienie trybu ciemnego w aplikacji. Z zamieszczonych przez nią zrzutów ekranowych wynika jednak, że Facebook dopiero zaczął prace nad tym trybem. To bardzo wczesna faza jego wdrożenia – tak wczesna, że aż nie ma co tego oceniać. Póki co tylko część kontrolek jest nim objęta, a komponowanie samego trybu mocno kuleje. Na przykład tekst zdefiniowany jako ciemny nie zmienia kolorów, przez co staje się niewidoczny.
Nie jest jasne, kiedy ów tryb będzie gotowy i dostępny dla zwykłych użytkowników. Wong na swoim blogu słusznie zauważa, że Facebook to wysoce rozbudowana usługa, więc może to zająć sporo czasu. Sam właściciel usługi na razie nic oficjalnie w temacie nie komunikuje. Ciemny motyw interfejsu będzie jednak bardzo przydatny: Facebook to usługa utrzymana w bardzo jasnych barwach, widok dla osób czytających go po zmroku na pewno będzie pomocny. Na razie wciąż trwa wdrażanie nowego wyglądu aplikacji, który prezentuje się następująco: