Wyszukiwarka Google zmieni sposób wyświetlania Wiadomości. Tak wygląda nowy
Najczęściej odwiedzany kiosk na świecie – zakładka Wiadomości w wyszukiwarce Google – zmienia swoje oblicze. Dzięki nowemu układowi ma być bardziej przejrzyście, a nazwy źródeł wiadomości mają być lepiej widoczne.
![Zmiana wygladu wiadomości Google](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2019%2F07%2Fzmiana-wygladu-wiadomosci-google.png&w=1200&q=75)
Mogę powiedzieć sporo dobrego o wyglądzie obecnej zakładki Wiadomości w Wyszukiwarce Google – jest pożyteczna, przejrzysta i łatwa w obsłudze. I choć walor estetyczny nie jest w niej może najważniejszy, to trudno nie zauważyć, że jest też po prostu potwornie brzydka. To ma się zmienić.
Nowe szaty Wiadomości Google
Google News Initiative ogłosiło na Twitterze, że w ciągu kilku najbliższych tygodni będzie udostępniać nowy wygląd zakładki Wiadomości w wyszukiwarce na komputerach. Zupełnie zmieni się sposób organizowania w niej treści.
Obecnie artykuły na dany temat są spinane w bloki, w których można znaleźć wiadomości z różnych źródeł. Główny obrazek i początek frazy SEO pokazuje się tylko w wypadku ulokowanego najwyżej artykułu. W przypadku reszty źródeł mamy tylko informację o tytule materiału i o godzinie, w której został on opublikowany. Teraz ta dysproporcja ma się zmienić.
![Wiadomości Google w wyszukiwarce class="wp-image-970465"](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2019%2F07%2Fzmiana-wygladu-wiadomosci-google.png&w=1200&q=75)
Beczka miodu, ale z łyżką dziegciu
Nowa wersja Wiadomości będzie bardzo przypominała stronę główną wyszukiwarki. Najlepiej dopasowane do zapytania artykułu pojawią się na samej górze w formie karuzeli (prawdopodobnie do tego posłuży widoczna nad trzecim newsem strzałka). Każdy wydawca będzie mógł zaprezentować zarówno tytuł, jak i wybrany przez siebie obrazek, a zamiast nijakiego zunifikowanego podpisu z nazwą serwisu, będzie jego charakterystyczne logo. Właśnie ta niepozorna zmiana cieszy mnie najbardziej. Szczególnie w dobie fake newsów istotne jest nie tylko to, co jest napisane, ale też to, kto to napisał. Większa ekspozycja stojącej za materiałem redakcji zwiększa (albo zmniejsza) wiarygodność treści.
![Wiadomości Google nowy wygląd class="wp-image-970462"](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2019%2F07%2Fwyszukiwarka-google-wiadomosci-zmiany.png&w=1200&q=75)
Niestety jest też coś, co mnie w tym liftingu niepokoi. O ile dalsza część strony także wygląda znacznie bardziej przejrzyście, to wydaje się, że zmieści się na niej mniej artykułów. Z pokazanego przez Google screena może wynikać, że znikną dalsze bloki informacji i zastąpią je odnośniki do kolejnych materiałów. To byłaby niepowetowana strata. Jedną z największych zalet Wiadomości jest w końcu oferowanie przez nie alternatywnych narracji na ten sam temat.
Cóż, o tym, jak będzie to wyglądało w praktyce, przekonamy się dopiero za jakiś czas, gdy aktualizacja dotrze i do nas.