Tuż przed E3 Microsoft odsłania karty i zapowiada Xbox Game Pass na PC
Xbox Game Pass to jedna z usług, na którą z zazdrością patrzyli posiadacze komputerów PC przeznaczonych do grania. Za rozsądną cenę można było dzięki niej otrzymać bibliotekę naprawdę dobrych i aktualnych gier.
Co prawda, jeśli ktoś posiadał również Xboksa, mógł zakupić abonament i dzięki niemu mieć dostęp do niektórych gier (głównie ze studiów należących do Microsoftu) również na PC, ale takich gier było zawsze niewiele, a - po drugie - posiadając konsolę, mało kto decydował się na granie w te same gry na komputerze. Gracze PC czekali na ukłon firmy z Remond w ich stronę.
Marzenia graczy się spełnią - Xbox Game Pass trafia na PC
Zapowiedziana dziś wersja usług Xbox Game Pass na PC (właśnie pod tą nazwą - Microsoft chce abyśmy kojarzyli Xbox ogólnie z grami, nie tylko z konsolą), zawierać będzie ponad 100 starannie wyselekcjonowanych gier na komputer.
Gry pochodzić będą od światowych wydawców takich, jak Bethesda Softworks, Deep Silver, Devolver Digital czy Paradox Interactive. Nowe gry autorstwa Xbox Game Studios będą również dostępne na PC w usłudze Xbox Game Pass w dniu ich premiery. Dotyczyć to ma również nowych gier takich nabytych przez Microsoft studiów jak Obsidian czy inXile.
To nie koniec dobrych wieści dla graczy
Oprócz nowej oferty, pomyślano o czymś dla tych, którzy wolą pozostać przy swoim dotychczasowym sklepie z grami, np. Steamie. Gry, które znajdą się w Xbox Game Pass będą również dostępne w normalnej detalicznej dystrybucji w sklepach takich jak ten firmy Valve.
Wśród produkcji, które znajdą się na Steam będą takie hity jak Halo: The Master Chief Collection, gry z serii Age Of Empires, oraz Gears 5. Dyrektor Xboksa, Phil Spencer tak to skomentował w swoim wpisie na oficjalnym blogu Xbox:
Twórcy gier też będą mieli łatwiej
Otwarty ekosystem Windowsa ma dużo zalet - przede wszystkim zaś umożliwia każdemu napisanie gry bez zdawania się na biblioteki czy API sklepów. To właśnie dzięki temu Windows stał się kilkanaście lat temu centrum rozwoju gier indie. Microsoft wie o tym i postanowił zwiększyć wsparcie dla gier Win32 w systemie Windows 10. Przede wszystkim w grę wchodzi zaś ułatwienie publikacji takich gier w sklepie. Natywne gry Win32 będą mogły być umieszczane w Microsoft Store bez większych (lub zgoła żadnych) modyfikacji.
Dzisiejsze ogłoszenie to zaledwie zajawka - więcej informacji możemy się spodziewać w trakcie spoktania dla prasy zorganizowanego 9 czerwca podczas konferencji E3. Mamy się wtedy dowiedzieć więcej szczegółów na temat oferty Xbox Game Pass dla PC.