Grupa Cyfrowy Polsat podała wyniki za pierwszy kwartał 2019. Największym hitem są oferty wiązane
Początek roku wygląda bardzo korzystnie dla Grupy Cyfrowego Polsatu. Klienci coraz chętniej wybierają pakiety usług.
Jak to wygląda w liczbach? Cyfrowy Polsat może pochwalić się wzrostem klientów multiplay, których liczba w pierwszym kwartale zwiększyła się o 300 tys. Do tego na wykupienie usług kontraktowych zdecydowało się 500 tys. nowych klientów, a wskaśnik odejść utrzymał się na relatywnie niskim poziomie, wynoszącym 7,2 proc.
O silnych wynikach finansowych świadczy wynik EBITDA, który na bazie nowo obowiązujących standardów księgowych wyniósł ponad 1 mld zł. Zysk netto operatora był z kolei wyższy aż o 25 proc. od średniej oczekiwań analityków giełdowych.
W I kwartale Grupa wprowadziła na rynek nowe oferty − Internet Stacjonarny w Plusie oraz telewizję kablową w technologii IPTV wraz z nowym dekoderem EVOBOX IP. Oba te produkty wzmocniły strategię multiplay.
Grupa Cyfrowy Polsat - wyniki w I kwartale wyglądają całkiem nieźle
Z usług tego operatora korzysta już 5,7 mln klientów kontraktowych. Aktualny wskaźnik ARPU (średni przychód na jednego użytkownika) wzrósł o 1,2 proc. i wynosi 82,9 zł. Dane te dotyczą oczywiście klientów korzystających z takich usług, jak telefonia komórkowa, internet i płatna telewizja.
Operator podał tylko łączną liczbę użytkowników, bez rozbijania jej na segmenty. Inne ciekawe dane to np. regularny przyrost liczby usług kontraktowych – o 535 tys. r/r do 14,33 mln (stanowią one 84,4 proc. wszystkich świadczonych usług), czy wzrost liczby klientów usług wiązanych − o 283 tys. (18 proc.) r/r do 1,85 mln, co stanowi 33 proc. bazy wszystkich klientów kontraktowych.
Grupie udało się też obniżyć wskaźnik churn (wskaźnik dot. rezygnacji) do poziomu 7,2 proc. - jest to rekordowo (dla GCP) niski wynik. Do tego Cyfrowy Polsat może pochwalić się stabilną bazą klientów prepaid na poziomie ponad 2,6 mln ze stabilnym ARPU wynoszącym 20,1 zł. Polsat wypada też całkiem nieźle, jako telewizja: przychody Grupy Telewizji Polsat z reklam i sponsoringu wzrosły o 0,5 proc r/r. Sam w sobie nie jest to może imponujący wynik, ale pamiętajmy, że w tym samym okresie cały rynek reklamy TV spadł o 3,1proc.
Operator nie spoczywa na laurach
Grupa Cyfrowy Polsat wciąż poszerza swoje portfolio. Najnowszymi usługami w ofercie są: internet w technologii LTE (w wariancie mobilnym oraz domowym) oraz internet światłowodowy, opierający się o infrastrukturę Netii. Kolejną nowością jest też elewizja kablowa w technologii IPTV wraz z dekoderem EVOBOX IP produkowanym w fabryce w Mielcu. Ciekawym pomysłem są też oferty prepaid z myślą o obywatelach Ukrainy, pracujących w Polsce.
Podsumowując: dla Grupy Cyfrowego Polsatu 2019 r. zaczął się całkiem nieźle. O wiele ciekawsze będzie jednak roczne podsumowanie operatora.