Motorola rozpoczyna sprzedaż we własnych punktach. Pierwszy taki europejski sklep otwarto w Katowicach
Coraz więcej producentów smartfonów posiada własne salony, sklepy oraz stanowiska sprzedaży. Do tego grona właśnie dołączyła Motorola, uruchamiając pierwszy w Europie punkt sprzedaży. Firma wybrała Polskę, stawiając na gigantyczne katowickie centrum handlowe Silesia City Center.
Do sklepów Sony czy Samsunga jesteśmy przyzwyczajeni od lat. W ostatnim czasie własne salony otwierają również takie firmy jak Xiaomi czy Huawei. Motorola podąża za tym trendem, rozpoczynając bezpośrednią sprzedaż fizyczną w Europie. Pierwszym krajem w którym można kupić smartfon odwiedzając oficjalny punkt Motoroli jest Polska. Odpowiednie stanowisko już działa w Katowicach. Odwiedziłem więc centrum handlowe Silesia City Center i sprawdziłem jak to wygląda.
Skromne wielkiego początki?
W przeciwieństwie do salonów Xiaomi czy Huawei, Motorola postawiła na malutkie, nie rzucające się w oczy stoisko. Punkt sprzedaży wyrósł na środku jednego z korytarzy wewnątrz centrum handlowego. Pod względem powierzchni czy wystroju nie jest to nic ponad budki z etui do smartfonów, punkty informacji czy miejsca do pakowania prezentów. Na tle rynkowej konkurencji jest skromnie. Bardzo skromnie.
Na stanowisku Motoroli można kupić wszystkie nowe smartfony tego producenta, a także szereg akcesoriów. Znalazło się nawet miejsce dla kilku par słuchawek. Część telefonów została objęta promocją z okazji uruchomienia punktu. Kolorowe balony i panie rozdające ulotki sugerują, że otwarto nowe stoisko. O żadnej wielkiej pompie nie może być jednak mowy. Widywałem Żabki, które były otwierane z większymi fanfarami.
G7 Play już się rozszedł, G7 Power się kończy
Mimo skromnego stoiska, produkty Motoroli cieszyły się wzięciem klientów. Obserwując (i podsłuchując) personel w czerwonych koszulkach dowiedziałem się, że Motorola G7 Play została wyprzedana. Z kolei z modelu G7 Power ostały się ostatnie sztuki. Byłem świadkiem sytuacji, w której sprzedawcy zastanawiali się, czy nie sprzedać towaru wystawowego. Oczywiście na życzenie klienta. Zdaje się więc, że Polacy wciąż mają wielki sentyment do Motoroli.
Oczywiście każdy produkt kupiony u Motoroli podlega gwarancji oraz serwisowi. Przedstawiciel firmy poinformował mnie również, że sprzęty detaliczne Motoroli nabyte u innych sprzedawców również można przynosić w celu skorzystania z usług serwisowych. Tak jak wcześniej, napraw i przeglądów dokonuje firma trzecia, z którą Motorola ma podpisaną umowę. Według moich ustaleń również firma trzecia obsługuje i odpowiada za stanowisko sprzedaży, lecz robi to bezpośrednio pod szyldem Motoroli.
EDIT: Jak wskazują czytelnicy, w podobnym czasie uruchomiono drugi punkt sprzedaży Motoroli w Krakowie.