1. SPIDER'S WEB
  2. Tech
  3. RTV

Motorola rozpoczyna sprzedaż we własnych punktach. Pierwszy taki europejski sklep otwarto w Katowicach

Coraz więcej producentów smartfonów posiada własne salony, sklepy oraz stanowiska sprzedaży. Do tego grona właśnie dołączyła Motorola, uruchamiając pierwszy w Europie punkt sprzedaży. Firma wybrała Polskę, stawiając na gigantyczne katowickie centrum handlowe Silesia City Center.

Motorola rozpoczyna fizyczną sprzedaż we własnych punktach
311 interakcji
dołącz do dyskusji

Do sklepów Sony czy Samsunga jesteśmy przyzwyczajeni od lat. W ostatnim czasie własne salony otwierają również takie firmy jak Xiaomi czy Huawei. Motorola podąża za tym trendem, rozpoczynając bezpośrednią sprzedaż fizyczną w Europie. Pierwszym krajem w którym można kupić smartfon odwiedzając oficjalny punkt Motoroli jest Polska. Odpowiednie stanowisko już działa w Katowicach. Odwiedziłem więc centrum handlowe Silesia City Center i sprawdziłem jak to wygląda.

Skromne wielkiego początki?

W przeciwieństwie do salonów Xiaomi czy Huawei, Motorola postawiła na malutkie, nie rzucające się w oczy stoisko. Punkt sprzedaży wyrósł na środku jednego z korytarzy wewnątrz centrum handlowego. Pod względem powierzchni czy wystroju nie jest to nic ponad budki z etui do smartfonów, punkty informacji czy miejsca do pakowania prezentów. Na tle rynkowej konkurencji jest skromnie. Bardzo skromnie.

Na stanowisku Motoroli można kupić wszystkie nowe smartfony tego producenta, a także szereg akcesoriów. Znalazło się nawet miejsce dla kilku par słuchawek. Część telefonów została objęta promocją z okazji uruchomienia punktu. Kolorowe balony i panie rozdające ulotki sugerują, że otwarto nowe stoisko. O żadnej wielkiej pompie nie może być jednak mowy. Widywałem Żabki, które były otwierane z większymi fanfarami.

G7 Play już się rozszedł, G7 Power się kończy

Mimo skromnego stoiska, produkty Motoroli cieszyły się wzięciem klientów. Obserwując (i podsłuchując) personel w czerwonych koszulkach dowiedziałem się, że Motorola G7 Play została wyprzedana. Z kolei z modelu G7 Power ostały się ostatnie sztuki. Byłem świadkiem sytuacji, w której sprzedawcy zastanawiali się, czy nie sprzedać towaru wystawowego. Oczywiście na życzenie klienta. Zdaje się więc, że Polacy wciąż mają wielki sentyment do Motoroli.

Oczywiście każdy produkt kupiony u Motoroli podlega gwarancji oraz serwisowi. Przedstawiciel firmy poinformował mnie również, że sprzęty detaliczne Motoroli nabyte u innych sprzedawców również można przynosić w celu skorzystania z usług serwisowych. Tak jak wcześniej, napraw i przeglądów dokonuje firma trzecia, z którą Motorola ma podpisaną umowę. Według moich ustaleń również firma trzecia obsługuje i odpowiada za stanowisko sprzedaży, lecz robi to bezpośrednio pod szyldem Motoroli.

EDIT: Jak wskazują czytelnicy, w podobnym czasie uruchomiono drugi punkt sprzedaży Motoroli w Krakowie.