Sprzęt  / Lokowanie produktu

Komputer się popsuł? To nie koniec świata, jeśli kupiłeś laptopa marki Acer

Mało kto kupując nowy sprzęt elektroniczny myśli o tym, co się stanie, gdy urządzenie odmówi posłuszeństwa. Na szczęście są firmy, które dbają o zadowolenie klientów nie tylko przed zakupem.

W przyrodzie nie występuje coś takiego jak bezawaryjna elektronika. Niezależnie od marki, czy to kupując smartfona i telewizor, czy to decydując się na komputer, trzeba brać pod uwagę ewentualność, że za jakiś czas konieczna okaże się wizyta w serwisie. Kluczowe jest, jak producent zachowa się później.

Acer robi wszystko, by pod tym względem błyszczeć.

Firma dba, by w wypadku usterki sprzętu klienci jak najszybciej otrzymali naprawione urządzenie. Zdaje sobie sprawę, że to stresująca sytuacja. Widać przy tym, że starania Acera przynoszą pozytywne efekty. Już w 2017 roku serwis tej marki Acer, który znajduje się we Wrocławiu, uzyskał średnią ocenę na poziomie aż 84 proc.

Ten i tak wysoki wynik udało się zresztą poprawić, bo zaledwie 12 miesięcy później był on o 3 pkt. proc. lepszy. Firma zamknęła tym samym 2018 rok z notą wynoszącą 87 proc. To bardzo dużo, nawet jeśli nie brać by pod uwagę tego, że oczekiwań niektórych klientów spełnić się nie da. Na ocenę zadowolenia składały się:

  • średni czas oczekiwania na połączenia z konsultantem (AQT);
  • czas wykonania naprawy;
  • ocena kontaktu z infolinią;
  • ocena pracy serwisu;
  • ocena usług kurierskich;
  • ogólny poziom zadowolenia klienta z usług serwisu.
acer serwis naprawa laptopy komputery dane

Za co klienci chwalili serwis marki Acer?

Osoby oddające elektronikę na serwis mają różne oczekiwania i potrzeby. Są jednak rzeczy, na których zależy w zasadzie każdemu. W przypadku marki Acer zadowoleni klienci wskazywali na takie aspekty pracy serwisu, jak:

  • łatwość kontaktu;
  • wiedza i uprzejmość konsultanta;
  • usługi kurierskie;
  • jakość naprawy;
  • jakość produktu.

Dzięki temu, że serwis zlokalizowany jest we Wrocławiu, urządzenia marki Acer nie muszą opuszczać kraju. Skraca to czas potrzebny na wykonanie naprawy, a kupione w Polsce komputery naprawiają polscy fachowcy.

Bardzo ważna jest terminowość wykonywania napraw.

To normalne, że producenci zastrzegają, iż naprawa może ciągnąć się tygodniami. Zdarzają się usterki nietypowe. W większości przypadków nie ma jednak powodu, by sprzęt leżał w serwisie dłużej niż kilka dni. Dzieje się tak, gdy producent skąpi pieniędzy na obsługę. Acer do takich firm nie należy.

Acer przekonuje, że jeśli tylko problem ze sprzętem nie wymaga niekonwencjonalnych działań ze strony serwisanta, jest zwracany klientowi tak szybko, jak to możliwe. Nie są to w dodatku puste deklaracje, albowiem wśród wszystkich napraw, ponad 94 proc. zrealizowano w ciągu 5 dni.

Kiedy najlepiej oddawać komputer do naprawy?

Co prawda producent zwykle prosi o to, by oddawać sprzęt do naprawy zaraz po wykryciu usterki, a i klientom na tym zależy, ale okazuje się, że w niektórych miesiącach serwisanci potrafią się uwinąć z naprawami szybciej niż zwykle.

W minionym roku w marcu i październiku aż 98 proc. napraw wykonywanych było w maksymalnie 5 dni. Z kolei w listopadzie klienci byli z serwisu najbardziej zadowoleni, a wskaźnik satysfakcji uplasował się na poziomie 91 proc.

acer serwis naprawa laptopy komputery złącza

Nie bez znaczenia jest czas oczekiwania na konsultanta.

Mogłoby się wydawać, że czas oczekiwania na połączenie na infolinii nie jest aż tak kluczowe, biorąc pod uwagę to, że naprawa zwykle trwa kilka dni. Acer zdaje sobie jednak dobrze sprawę z tego, że osoba, której komputer się popsuł, ma prawo nie wykazywać się pokładami cierpliwości.

Przedstawiciele firmy z nieukrywaną dumną się chwalą, że w ubiegłym roku „czas oczekiwania na połączenie z konsultantem nie przekroczył 60 sekund”. Ten parametr miał spory wpływ na wysoką ocenę obsługi klienta wśród posiadaczy sprzętów marki Acer, którzy musieli skorzystać ze wsparcia.

Skąd się biorą tak dobre noty?

Acer w swoim serwisie skupia się na takich aspektach, jak szybkość działania i wysoka dostępność części zamiennych (dzięki czemu sprzęt nie leży przez kilka dni odłogiem w oczekiwaniu na dostawę). Firma dba też, by sprzętem zajmowali się kompetentni i odpowiednio przeszkoleni profesjonaliści. Podjęte działania przynoszą efekty, co widać w corocznych podsumowaniach.

Aby zwiększyć zadowolenie klientów, Acer wprowadza dodatkowe pakiety promocyjne i gwarancyjne. Jednym z nich jest Serwis Premium, który działa do czerwca dla notebooków z linii Predator. To gwarancja naprawy typu door-to-door w 5 dni. Jeśli serwis się z tego zobowiązania nie wywiąże, klientowi przysługuje zwrot 100 proc. wartości zakupu.

To nie jedyna promocja, jaką dla klientów przygotował Acer.

W przypadku notebooków z serii Travelmate firma już od roku oferuje 3 lata gwarancji w standardzie. Do tego teraz dochodzą teraz 2 lata gwarancji Acer On-Site. Wystarczy kupić sprzęt przed 31 marca 2019 roku i zarejestrować się na Facebooku.

To nawet lepsze niż gwarancja typu door-to-door. W tym przypadku nie musi on bowiem w ogóle rozstawać się ze sprzętem. Serwisanci w przypadku uszkodzeń mechanicznych przyjeżdżają z narzędziami i częściami zamiennymi pod wskazany przez klienta adres.

acer serwis naprawa laptopy komputery wytrzymałość

Acer rozumie potrzeby użytkowników. Prawie wszystkie laptopy z serii Travelmate TMP2510, TMP215, TMX3410 i TMP614 mają tzw. klapkę serwisową. Dzięki temu można je rozbudować bez utraty gwarancji i to bez wzywania za każdym razem serwisanta.

Jeszcze inną promocją objęte są wybrane sprzęty marki Acer z serii Professional.

Po spełnieniu warunków promocji - sprzęt trzeba kupić do 31 marca 2019 roku i zarejestrować go na stronie producenta w przeciągu 30 dni od daty zakupu - można skorzystać z oferty tzw. gwarancji niezawodności, czyli Acer Reliability Promise. Dotyczy to urządzeń takich jak:

  • komputery stacjonarne serii Veriton z systemem Windows Pro, Chromebase CA24, CXV II. Monitory serii B, BE0 i V6;
  • laptopy serii TravelMate, Swift 7, Spin 7, wszystkie komputery serii Swift oraz Spin z systemem Windows Pro;
  • laptopy serii Swift oraz Spin 5 z systemem Windows Pro;
  • projektory serii P;
  • laptopy Chromebook R13, Spin 11, Chromebook 14 for Work;
  • laptopy Chromebook z serii C731, C731T oraz Spin 11;
  • urządzenia hybrydowe z serii Switch Alpha 12;

Jeśli przez pierwszy rok od zakupu w urządzeniu wystąpi usterka wymagająca naprawy gwarancyjnej, producent zobowiązuje się nie tylko naprawić sprzęt, ale dodatkowo, z zastrzeżeniem pewnych warunków, zwrócić na życzenie klienta 100 proc. wartości zakupu. Pełny regulamin promocji można znaleźć tutaj.

Klienci muszą pamiętać o tym, by usterkę zgłosić wedle zasad gwarancji, które zakładają zgłoszenie usterki poprzez portal Acer Help Desk. Potem trzeba zgłosić reklamację - w ciągu 30 dni od naprawy za pośrednictwem formularza, który zostanie dostarczony wraz z naprawionym produktem.

Dodatkowo Acer planuje oferować 5-letnią gwarancję typu door-to-door w przypadku modeli z serii Predator. Promocja rusza 1 kwietnia i będzie mogło z niej skorzystać pierwsze 250 osób.

* Materiał powstał we współpracy z firmą Acer

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst