Social media / News

Facebook dotrzyma słowa i wprowadzi mechanizm czyszczenia historii

Facebook zrealizuje obietnicę sprzed prawie roku i pozwoli użytkownikom na usunięcie historii interakcji ze stronami i aplikacjami. Ma to utrudnić personalizowanie reklamy.

W maju ubiegłego roku Mark Zuckerberg zapowiedział wdrożenie mechanizmu czyszczenia historii, podobnego do tego w przeglądarkach internetowych.

Nie chodzi jednak o usuwanie historii tego, co robiliśmy na Facebooku. Od dawna możemy usuwać posty czy zdjęcia korzystając z dziennika aktywności, a nawet kasować frazy, które wpisywaliśmy w wyszukiwarkę serwisu. Mechanizm miał dotyczyć naszej interakcji ze stronami i aplikacjami. Innymi słowy będziemy mogli usunąć z Facebooka informacje zebrane przez podmioty zewnętrzne.

Od tamtej zapowiedzi minęło sporo czasu, a Facebook musiał mierzyć się z licznymi kryzysami, które związane były z prywatnością i bezpieczeństwem danych użytkowników.

Facebook wdroży mechanizm czyszczenia historii.

David Wehner, dyrektor finansowy Facebooka przypomniał o zapomnianej już obietnicy i zapowiedział, że zostanie ona wdrożona w tym roku. Wehner zwrócił uwagę, że zapowiadana funkcja utrudni jego firmie personalizację reklam. Stanie się tak oczywiście pod warunkiem, że użytkownicy będą z niej korzystali.

Szef Facebooka, Mark Zuckerberg, lubi chwalić się swoimi postanowieniami. Wśród celów na ten rok wymieniał przejrzystość w kontekście działań związanych z reklamą. Choć zapowiedź wprowadzenia czyszczenia historii ma już blisko rok, jej wdrożenie idealnie koresponduje z obiecywaną przejrzystością.

Pisząc o obietnicach związanych z prywatnością, nieustannie (wręcz do znudzenia) wklejam slajd z prezentacji Facebooka pokazujący strukturę przychodów firmy.

Facebook: przychód za IV kwartał 2018 r.

Tym razem widzimy wykresy uwzględniające wyniki za IV kwartał 2018 r. Granatowa część słupka to przychody z reklamy, a niebieska pozostałe przychody. Dodajmy do tego, że 93 proc. przychodów z reklam wygenerowały reklamy mobilne.

Nic tak dobrze nie opisuje interesów Facebooka, jak pokazywane co kwartał wyniki. Gdy o tym pomyślimy, łatwo nam będzie odpowiedzieć na pytanie czy firma Zuckerberga w znaczący sposób  zacznie utrudniać sobie życie, zmniejszając efektywność mechanizmów zapewniających profilowanie reklam.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst