E-kantor Fritz Exchange nie wypłaca pieniędzy. Regulator wezwał firmę do zaprzestania zawierania nowych umów
Opóźnione przelewy stały się problemem już w czerwcu i lipcu. Skargi klientów trafiły do Komisji Nadzoru Finansowego. Po tym jak e-kantor Fritz Exchange nie wypłaca pieniędzy, KNF wezwała spółkę do zaprzestania zawierania kolejnych umów z klientami.
Finansowy stół jest coraz pojemniejszy. Miejsca przy nim nie są zarezerwowane już tylko i wyłącznie dla banków. Do głosu dochodzą inne instytucje finansowe i startupy. W sukurs tym tendencjom idą nowe regulacje prawne. I rzeczywiście dzisiaj nie brakuje dobrych rozwiązań, chwalonych przez klientów z jasną wizją rozwoju.
"Nie polecam, dramat, trzymajcie się z daleka."
Ale skoro przy stole jest więcej miejsca, to też większe prawdopodobieństwo, że zajmą je także ci już nie tak rzetelni. Chyba takim przykładem, analizując tylko wpisy klientów jest e-kantor Fritz Exchange. Opinie o spółce są krytyczne:
E-kantor Fritz Exchange nie wypłaca pieniędzy.
Problemy zaczęły się już w czerwcu i lipcu. Wtedy klienci skarżyli się na opóźnienie w wypłatach. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził wówczas, że żadna skarga od klientów do nich nie dotarła a ci chcąc odzyskać swoje pieniądze powinni udać się na policję. W końcu w sprawę włączyła się Komisja Nadzoru Finansowego. Wezwała e-kantor do zaprzestania podpisywania nowych umów z klientami i bezzwłoczną wypłatę należnych środków. Oprócz tego KNF podjęła ze swojej strony działania wyjaśniające.
Na razie nie wiemy na czym one polegają i czym mogą się skończyć. Wiadomo, że e-kantor Fritz Exchange nie wypłaca pieniędzy. Tymczasem nieświadomi niczego klienci dalej mogą korzystać z usług. Ale już na nieco innych zasadach. W zakładce „aktualności” znajdziemy komunikat dotyczący realizacji transakcji.
Restrukturyzacja w sądzie.
Z podanych przez „Rzeczpospolitą” informacji wynika, że e-kantor Fritx Exchange nie składa broni. Spółka złożyła w Sądzie Rejonowym w Krakowie wniosek w sprawie: „podjęcie działań restrukturyzacyjnych w celu poprawy sytuacji finansowej i zaspokojenia roszczeń klientów w zakresie niezrealizowanych transakcji płatniczych”.