Microsoft przeciera oczy z niedowierzania. Japończycy sprzedali ponad 82 mln konsol PlayStation 4
Sony ma kolejne powody do zadowolenia. Chociaż od premiery pierwszej wersji PlayStation 4 minęło już kilka lat, a powoli przebąkuje się o następcach sprzętów obecnej generacji, firma nadal bije rekordy.
PlayStation wygrało już wojnę o dominację w świecie konsol do gier w ramach obecnej generacji. Średnio na jednego sprzedanego Xboksa przypadają dwa PlayStation 4, a Microsoft nie chwali się nawet łączną liczbą sprzedanych sztuk, by nie wypaść blado na tle rywala.
Z kolei Nintendo, które stworzyło sprzęt komplementarny dla konsol stacjonarnych, wystartowało znacznie później. Switch radzi sobie świetnie, a rynek wchłonął już ok. 20 mln sztuk konsoli przenośnej z opcją podłączania do telewizora, ale to nadal czterokrotnie mniej sprzętów, niż u lidera.
Sony sprzedało 82,2 mln konsol PlayStation 4.
Takimi danymi firma z Japonii chwali się w swoich najnowszych wynikach finansowych za 1. kwartał fiskalny 2018 r. Poprzedni rok fiskalny Sony zamknęło z wynikiem 79 mln konsol. Od 1 kwietnia do 30 czerwca br. do kanałów sprzedaży dostarczono kolejne 3,2 mln konsol PlayStation 4, co pozwoliło przebić granicę 80 mln. sztuk.
Co prawda dynamika sprzedaży nie jest tak duża, jak rok temu, a konsol sprzedało się mniej w ujęciu rok do roku, ale to wcale nie oznacza, że Sony ma powody do zmartwienia. Przy takim wolumenie, na 5 lat od premiery pierwszej wersji, Sony już najwyraźniej nasyciło rynek. Teraz firma ma kilka lat, by zarabiać na grach.
I to akurat Japończykom całkiem nieźle w minionym kwartale wychodziło.
Odbyło się wiele ważnych premier gier na wyłączność, a do tego firma zanotowała spore przychody z tytułu sprzedaży gier multiplatformowych. Sony udało się wypracować wzrost na poziomie 36 proc. rok do roku z 348,1 mld. jenów do 472,1 mld. jenów - odpowiednio w przeliczeniu ok. 31,37 mld. dol. i 42,54 mld. dol.
Pytanie tylko, czy uda się tak dobre wyniki uzyskać w kolejnym kwartale. W katalogu gier na wyłączność od Sony został jeszcze Marvel’s Spider-Man, który trafi do sprzedaży we wrześniu i kilka pomniejszych tytułów. Największe hity zapowiedziane zostały jednak dopiero na 2019 r.